Volgende situatie doet zich voor. Ik had een boot afgehuurd om een verrassingsfeest te geven voor mijn vriend zijn 25ste verjaardag. Hiervoor heb ik 370€ betaald. De eigenaar heeft dit op papier bevestigd dat hij deze som van mij ontvangen heeft. Er was ook een vriend mee met mij tijdens deze reservatie. Wegens het plotse overlijden van mijn schoonvader heb ik het verrassingsfeest geannuleerd (tussen het feest en het overlijden zitten slechts 6 weken). Ik heb onmiddellijk de eigenaars gecontacteerd om te annuleren zodat zij een andere reservatie konden aanvaarden.
Ik heb ook mijn geld teruggevraagd maar nu weigeren ze dit. Ze willen mij wel een waardebon geven maar daar ben ik niks mee. Ik heb de eerstkomende jaren geen groot feest in het vooruitzicht (lees de eerste 5 jaar). Ik heb dit ook meegedeeld maar nu negeren ze mij. Geen antwoord op mijn mails, geen contact via telefoon, ... Ik wil mijn geld terug want ze hebben het recht niet om het te houden. Ik zou nog begrijpen dat ik een annulatiekost moet betalen maar daar spreken ze niet van.
Hoe kan ik toch zorgen dat ik mijn geld terugkrijg? Dreigen met politie, advocaat?