Bewindvoerder nalatingsheid probleem

Glee
Topic Starter

Bewindvoerder nalatingsheid probleem

#1 , 23 mei 2007 21:50

Hallo iedereen
Ik had hier graag een vraagje geplaatst
Het is nl zo dat de bomma van mijn vrouw 4 jaar geleden plots een zware beroerte heeft gehad.Mijn vrouw heeft ze bewusteloos in bed aangetroffen.
Na zware verzorging in de kliniek is ze er toch doorgekomen maar heeft er heel veel letsel aan overgehouden.Grotendeels verlamd , en niet meer kunnen spreken.Ze is hiervoor dan ook in een verzorgings rusthuis opgenomen.Haar in zeer goede staat verkerende huis is in handen van een bewindvoerder gegeven.
nu vier jaar later is ze gestorven en heeft mijn vrouw de sleutel van het huis terug gekregen.
Toen we daar binnen kwamen wisten we niet wat we zagen.Het huis was totaal vervallen.Op de koer vanachter stond het onkruid 1.5 meter hoog.
Kasten stonden bol van het stof en op de 2de verdiep onder het dak was een lek en heel de plafond lag verspreid op de grond en de meubels die er nog stonden.Het dak was deels ingestort.
Met andere woorden , het goed onderhouden huis was veranderd in een bouwval.

Nooit heeft de bewindvoerder iets laten weten.
Nu is mijn vraag hier, kunnen we de bewindvoerder hier aansprakelijk voor stellen.Deze heeft toch de opdracht het goed te beheren als een goede huisvader, en dit heeft hij duidelijk niet nageleefd.

Al vast bedankt voor de nuttige info

Mvg
GIlbert

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 mei 2007 14:34

Dit lijkt mij niet het gedrag geweest te zijn van een normaal bewindvoerder. Deze kan daarvoor aansprakelijk gesteld worden. Indien het een advocaat is, is hij daarvoor waarschijnlijk verzekerd.

scorpioen

Glee
Topic Starter

#3 , 26 mei 2007 22:59

Bedankt voor de reply scorpion en ook al de andere die mij hierbij verder van belangrijke info voorzien hebben.Ik apprecieer dit ten zeerste

Mvg

Reclame

ypsilon1972

#4 , 19 feb 2013 23:44

Wij hebben hetzelfde probleem. Een bewindvoerder die zich niks aantrekt van de woning. Kan die bewindvoerder in zo een geval de aansprakelijkheid afschuiven op de vertrouwenspersoon?

Terug naar “Andere”