net 18 en het huis uitgezet wat moet ik doen?

DieterDdbDeBroe
Topic Starter

net 18 en het huis uitgezet wat moet ik doen?

#1 , 01 feb 2012 19:53

ik ben net 18 en wordt binnenkort het huis uitgezet een goeie 24u om precies te zijn
ik was bij "een vriendin" ingetrokken en had met mijn letterlijk laatste geld mijn huishuur voor februari betaald
en ze heeft me net laten weten dat ze liever heeft dat ik niet bij haar intrek
nu vroeg ik mijn geld terug en ik krijg dit natuurlijk niet meer te zien
dit was ook niet geregeld op papier
nu ik ben dus werkloos/dakloos en nog eens geldloos bovenop
mijn ouders gaan mij wel financiële steun geven
weet iemand wat ik moet doen
ik ben ten einde raad en zal er alles aandoen niet op het straat te moeten belanden
kan iemand mij helpen ik weet echt niet waar te beginnen

laat zo snel mogelijk iets weten
ik ben constant bereikbaar op het nummer: 0494911500

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 01 feb 2012 20:17

Als u gedomicilieerd bent op dat adres kan ze u zo maar niet buitenzetten, dan is er een vonnis van de rechter nodig.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 feb 2012 21:20

Zolang je daar ingeschreven bent is het ook uw woning

Reclame

ganapathi tantra

#4 , 01 feb 2012 21:23

in uw situatie kan je best je direct richten tot het OCMW van je woonplaats. En met dit weer liever vandaag dan morgen of in ieder geval morgenvroeg.
En als je deze avond niks hebt na politie gaan. Dan heb je op zijn minst ls een verwarmd bed en ontbijt . als ze niet willen zeggen dat ze smeer .... zijn. Dan laten ze u wel binnen :D
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

xena

#5 , 02 feb 2012 11:12

toch niet , je hebt pas een (verblijfs)titel als je mee de huurovereenkomst hebt ondertekend

patjebrussel

#6 , 02 feb 2012 12:09

toch niet , je hebt pas een (verblijfs)titel als je mee de huurovereenkomst hebt ondertekend
Xena, je moet dit wel wat juridisch onderbouwen hoor. Want dit is iets nieuws.
Als je domicilie ergens staat, dan moet je een en ander doen om de persoon daar weg te krijgen.

Waar ik nu woon, heb ik ook nooit een of ander contract ondertekend, en ze krijgen me hier zomaar niet weg als ik moeilijk doe, maar geen nood, ik vertrek, ben de alcohol-walmen, het geroep, het getier en zeggen dat mijn vriendin een h... is wel beu en wens rustig te leven en te werken (ook geen juridische waarde, maar ik zeg het toch). :oops:

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 feb 2012 00:12

Hij is daar gedomicilieerd dus KAN hij daar zo maar niet worden buitengezet.
Zelfde regel is geldig voor bv krakers die kunnen wanneer ze zeggen daar te wonen enkel mits een gerechtelijk bevel/vonnis buitengezet worden.
De grondwet zegt duidelijk dat de woning onschendbaar is en dat enkel een rechter die hierover(anders) kan beslissen. (behoudens de noodtoestanden en zo)
Dit zal pas nadat er een beslissing door de vrederechter is genomen EN het is niet zeker dat de vrederechter dat zomaar zal doen.
Als er een contractuele overeenkomst is wel dan is er een andere rechtsgrond waarop ij zich kan beroepen nl een contract en dan moet het contract eveneens gerespecteerd worden.

Terug naar “Andere”