hond in een huurappartement

toyke001
Topic Starter

hond in een huurappartement

#1 , 29 jan 2012 17:38

ik huur al 2 jaar lang een gelijkvloers appartement met een hele grote tuin en in mijn contract staat dat ik geen huisdieren mag houden. de vorige huurders hadden nog een contract dat huisdieren nog wel toegelaten waren en hadden een kleine hond, toen wij er introkken heeft ie het veranderd, maar de buren van naast ons hebben ook een hond dus heb ik besloten om ook een hond te nemen. ik dacht op dat moment als hij dit mag dan mag ik het ook want eerlijk gezegd een huisje huren waar dieren zijn toegelaten is niet makkelijk! mijn huis weet het niet dat we een puppy hebben gekocht en ben dit ook niet van plan maar ben er zeker van dat hij dat wel snel zal te wetek komen, hij houd zijn huurders namelijk heel goed in het oog! ben ik nu toch in fout omdat ik een puppy neem omdat mijn buren er ook een mogen houden?

groeten toyke001

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 30 jan 2012 03:45

Volgens uw verhuurder bent u in fout uiteraard. Persoonlijk zou ik die hond nooit in huis genomen hebben (als ik er op dat ogenblik nog geen had !) als het zo in het contract vermeld stond zonder het eerst aan mijn verhuurder te vragen. Moest ik wel een dier hebben en zo'n clausule in het contract zou zien staan, zou ik (wetende dat het quasi onmogelijk is een woning te vinden waar huisdieren contractueel wel toegelaten zijn), zou ik dat contract zonder boe of ba stilzwijgend tekenen.
Nu dat dit te laat is dient u uw verantwoordelijkheid op te nemen en het dier te houden, eventueel uw verhuurder naar de vrederechter laten stappen. Over het feit of het houden van een dier een inbreuk is op de wet op de privacy of/en een inbreuk op EVRM is een andere zaak en zijn er al door rechters verschillende uitspraken geweest. Hier hebt u het voordeel dat uw eigenaar het bij een andere bewoner wel toelaat en dit dus een soort discriminatie inhoud. Ik zou gewoon afwachten op zijn reactie, maar weer een dier naar een asiel brengen is not done, daar had u vroeger rekening mee dienen te houden. Lees ook dit even ...

http://www.juridischforum.be/forum/view ... ght=#28236" onclick="window.open(this.href);return false;
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Terug naar “Huren”