Op 18 januari 2012 ben ik op het zebrapad aangereden geweest door een auto. Ik bevond me al 2 stappen op het zebrapad.
Ik werd 2 meter verder gezwierd en had enkele verwondingen aan mijn hand en schouder. De politie is gekomen om een PV op te stellen en ziekenwagen om mij naar het ziekenhuis te vervoeren.
De politie had dus een PV opgesteld op basis van wat de autobestuurder heeft gezegd. (Ik werd naar het ziekenhuis gebracht.)
Toen ik in het ziekenhuis was, is de politie bij mij gekomen om te vragen hoe het ongeval is gebeurd. Nadat ik mijn versie heb verteld, heeft de politieman enkele notities genomen, mij een nummer gegeven waar ik naartoe moet bellen om het PV-nummer te kennen en is er terug vandoor gegaan. Ik heb dus niets moeten ondertekenen. Maandag bel ik om het PV-nummer te weten.
Vandaag krijg ik een brief met de kosten van de ziekenwagen, € 60,00.
Ik ben van mening dat ik absoluut niet in fout was wat de oorzaak van het ongeluk betreft. Ik ben dus niet bereid om die kosten te betalen en ik denk dat de factuur van het ziekenhuis ook op mij zal afkomen...
Ik heb geen familiale verzekering.
Vragen: Wat moet ik in vredesnaam doen? Wat moet ik met het PV-nummer doen? Moet ik de factuur/facturen betalen? Indien niet, hoe moet ik ervoor zorgen dat de autobestuurder deze moet(en) betalen? Ik ben student (met enkel een theoretisch rijbewijs

Alvast bedankt voor een antwoord!