Ik open deze topic n.a.v. een actie van de politie op 14/12/2011 die mij schade berokkend heeft.
Twee agenten hebben nl. mijn bromfiets in beslag genomen van mijn vriendin omdat deze als gestolen zou opgegeven zijn.
De gestolen bromfiets zou echter geel van kleur zijn terwijl de mijne overduidelijk zwart is. Er bestaat geen mogelijkheid dat deze overschilderd is, daar het plastic onderdelen betreft aan de buitenkant.
Bij de inbeslagname hebben ik noch mijn vriendin geen bewijs van inbeslagname ontvangen!
Ik heb een verklaring afgelegd waarin ik o.a. verklaard heb dat ik dit voertuig ter goeder trouw gekocht heb.
Ik heb deze ook gestuurd naar politiezone Zwevegem die deze gebruikt heeft om de officiele verklaring op te maken.
Nu heb ik vernomen dat aangezien ik dit voertuig aangeschaft heb ter goeder trouw men het recht niet had dit in beslag te nemen.
De politie heeft mij verteld dat ik dit voertuig pas na maanden of jaren zou terugkrijgen en dat hier niets aan te doen valt (zo staan er o.a. inbeslaggenomen brommers al 6 jaar in de standplaats zonder enig gevolg).
Ik en mijn vriendin ondervinden hier immense hinder van.
Wat valt hieraan te doen? Kan ik de brommer terugeisen en zo ja, hoe?
We hebben deze echt nodig...