tuinhuis

Jan S

Re: tuinhuis

#16 , 25 jan 2012 09:45

In woongebied moet men uiteindelijk enkel eenvoudigweg de bouw van een tuinhuis melden met de "correcte" schets.
Bron?
zie verwijzing van mava op18 januari
Het gaat om een tuinhuis, dus zelfs (indien voldaan aan voorwaarden) geen melding nodig...
Bovenstaand bericht omvat enkel mijn persoonlijk visie en geen sluitend juridisch advies.
Raadpleeg ook steeds de bevoegde overheid.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sleper
Topic Starter

#17 , 25 jan 2012 20:28

welke oppervlakte heeft dat tuinhuis? Mogelijks is er geen bouwvergunning nodig, maar is er enkel meldinsgplicht.
ik schat een meter of 4 op 3 en daaraan een terras van dezelfde afmeting totaal +- 25 m2 en een 3 meter nokhoogte +-
even navraag doen bij de gemeente. Volgens mij hoeft men voor zulk tuinhuis geen bouwaanvraag meer in te dienen.
vermits de garage niet aangebouwd is aanhet huis wordt die garage als een losbouwwerk bezien en met het tuinhuis erbij overschrijdt men een toegelaten bij te bouwen grootte ; daarom is er een aanvraag nodig volgens notaris

sleper
Topic Starter

#18 , 26 jan 2012 06:48

Vraagje terloops. Een huis wordt verkocht . Koper, die in de Westhoek woont , neemt eigen notaris dus andere dan verkoper die in de Kempen woont. Geen probleem . Nu hoor ik zeggen dat de akte meestal verleden wordt op het kantoor waar de kopers hun notaris gevestigd is . Is dit een gewoonte of speelt het in feite geen rol waar uiteindelijk de akte verleden wordt ?

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#19 , 26 jan 2012 10:48

Het zou zelf bij u thuis kunnen doorgaan als alle partijen en notarissen hiermee akkoord gaan. :)
Indien het bij de notaris op kantoor is, gaat dit gewoonlijk door bij de notaris van de koper, maar dat is geen verplichting..

sleper
Topic Starter

#20 , 26 jan 2012 12:35

Ik wist niks van deze "gewoonte" .dank U

gilops

#21 , 27 jan 2012 06:59

De minuuthouder :
http://www.notaris.be/admin/files/asset ... erkoop.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Notarissen nemen onderling contact op. Indien uw koper een eigen notaris gekozen heeft, nemen wij automatisch
contact op met deze notaris voor alle praktische afspraken en voor de
uitwisseling van de nodige gegevens. In principe is het de notaris van de
koper die akte zal opstellen (deze notaris noemt men de minuuthouder) en bij
wie de akte ondertekend zal worden.

sleper
Topic Starter

#22 , 27 jan 2012 07:07

De minuuthouder :
http://www.notaris.be/admin/files/asset ... erkoop.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Notarissen nemen onderling contact op. Indien uw koper een eigen notaris gekozen heeft, nemen wij automatisch
contact op met deze notaris voor alle praktische afspraken en voor de
uitwisseling van de nodige gegevens. In principe is het de notaris van de
koper die akte zal opstellen (deze notaris noemt men de minuuthouder) en bij
wie de akte ondertekend zal worden.
weeral wat bijgeleerd , dank voor informatie

Terug naar “Kopen”