onderverhuring?

Qbek
Topic Starter

onderverhuring?

#1 , 20 jan 2012 21:13

Ik heb een 3-6-9 geregistreerd contract ,getekend door ik en m'n vriendin,gestart februari 2009 via immo.Op 01-12-2011 doen we onze opzeg,1 dag te laat,dus nog huren tot 31 maart 2012.
Immo is totaal niet medewerkend.Alhoewel alles qua contract op 2 namen staat,laten ze m'n vriendin alleen tekenen voor een goedkeuring om het pand vroeger te kunnen verhuren.
Dit word een probleem,nl:Het pand zou opnieuw verhuurd zijn (compomis is getekend) vanaf 1 maart.Er is mij niets gevraagd en ik heb langs mijn kant niets getekend.

Hebben ze het recht,ook al heeft er maar 1 partij getekend?Zijn zij strafbaar?Wat kunnen we daaraan doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 27 jan 2012 02:45

Ik vermoed dat er ook 2 handtekeningen nodig zijn tenzij u een volmacht aan uw vriendin gegeven hebt. U schrijft het immokantoor een brief terug per AS waarin u meld dat u die goedkeuring niet medeondertekend hebt en dat het huurcontract ook door u werd medeondertekend. U meld verder dat U de woning blijft verder verhuren tot 31.03.12

Ter verduidelijking nog: een immokantoor is nooit strafbaar omdat ze niet in uw opdracht handelen maar in dat van de eigenaar die als laatste verantwoordelijk blijft.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Terug naar “Huren”