overname BVBA

kathrien
Topic Starter

overname BVBA

#1 , 26 jan 2012 10:33

hallo,

kan iemand mij zeggen of er bij overname van een bestaande BVBA opnieuw statuten moeten worden aangepast en moet dit altijd via een notaris gaan? zoja, In dit geval zal de BVBA bestaan uit 2 vennoten. Moeten beide deze statuten goedkeuren en tekenen?

bedankt,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 jan 2012 11:26

Dit kan op een bijzondere algemene vergadering gaan en er is geen notaris voor nodig, wel moet als er verandering is van zaakvoerder(s) het gepubliceerd worden in het staatsblad kost prijs voor 2012 is het 148,35€
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

kathrien
Topic Starter

#3 , 26 jan 2012 11:34

Dit kan op een bijzondere algemene vergadering gaan en er is geen notaris voor nodig, wel moet als er verandering is van zaakvoerder(s) het gepubliceerd worden in het staatsblad kost prijs voor 2012 is het 148,35€

bedankt, wie legt dan officieel vast wat er op de algemene vergadering aangepast word? word dit gewoon op papier gezet en ondertekend of moeten deze aanpassingen ergens worden geregistreerd?

Reclame

denlowie

#4 , 26 jan 2012 12:33

Je maakt een verslag van de algemene vergadering en daar zet je wat er is overeengekomen is, de naam van de nieuwe zaakvoerder, eventueel een nieuw adres ENZ..

Dan ga je op internet naar staatsblad en je download de formulieren die nodig zijn voor het staatsblad "http://www.ejustice.just.fgov.be/tsv_pub/form_n.htm"

en vul je formulier2ond.doc in en ook het luik B van het formulier1ond.doc wel in drievoud ook het verslag van de algemene vergadering in tweevoud, dan ga je naar de handels rechtbank dit afgeven + het betalingsbewijs voor het staatsblad, ik ga dit altijd in de post betalen omdat je daar een betalings bewijs mee krijgt, voor je boekhouding krijg je van het staatsblad dan een factuur die dus betaald is toegestuurd.

Ik hoop dat die formulieren juist zijn ingevuld want anders moet je nog eens terug gaan (al meermaals mee gemaakt) !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

scorpioen

#5 , 26 jan 2012 14:20

Wat wordt bedoeld met "overname BVBA". In principe neem je de BVBA over door de aandelen over te nemen. Dit wordt opgetekend in het register van de aandeelhouders.
Daarna kunnen de nieuwe aandeelhouder(s) op een algemene vergadering een nieuwe zaakvoerder benoemen.

kathrien
Topic Starter

#6 , 26 jan 2012 16:06

ik veronderstel dat alles opnieuw beslist kan worden tijdens een algemene vergadering? winstverdeling, ed ook?

bartvdv

#7 , 26 jan 2012 16:11

Ik vraag mij af waarom je die vragen niet aan je boekhoudkantoor stelt? Zij beschikken over alle informatie en weten wat er moet gebeuren.

basejumper

#8 , 28 jan 2012 19:16

Beste,

Ik ben akkoord met Bart je vragen getuigen van een gevaarlijk niveau van onwetendheid. Even googelen kan je al heel wat wijzer maken. In elk geval zal het boekhoudkantoor de gevraagde stappen voor jou in orde kunnen maken.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”