Verleden week wilde ik uit het bad stappen waarin ik een douche had genomen. Daarvoor moet ik het badscherm dichtklappen. Ik doe dit en plots komt dit scherm los uit zijn houder die aan de muur bevestigd zit (deze houder is niet losgekomen, het is enkel het (getemperd) glas dat er uit gevallen is). Dit scherm weegt een 15 kg en is op mijn voet en met een hoek door het acryl bad gevallen (er zit dus een gat in het bad). Het scherm zelf is onbeschadigd. Ik heb aangifte gedaan aan de familiale verzekering, maar kreeg een negatief antwoord: 'de schade is te wijten aan de niet-naleving, onvolledige of onjuiste uitvoering van een contractuele verplichting. Het betreft hier een zaak die onderwerp uitmaakt van een huurcontract. De vergoeding van dergelijke schade wordt uitgesloten door artikel 2.1 van de polis'
artikel 2.1 is te vinden op
http://www.ethias.be/upload/pdf/nl/part ... ale_nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
(sorry, kan het gedeelte niet kopiëren en plakken, het staat op pagina 5)
Bedoelt de verzekering dat dit ten koste van de verhuurder is?
Mijns inziens ligt de fout bij de producent, de verkoper of de persoon die dit product als veilig heeft bestempeld, aangezien ik het goed gebruikte op de manier waarvoor het bestemd is. (het is van doe het zelf zaak Brico ben ik na wat www onderzoek te weten gekomen)
Alvast bedankt voor uw analyse
Ben