hoe sleutel overhandigen na afloop huur

lucas123
Topic Starter

hoe sleutel overhandigen na afloop huur

#1 , 24 jan 2012 10:28

Mag ik op het einde van de huurperiode de sleutels van een huurappartement gewoon in de brievenbus van de verhuurder steken ?
(Doe dit het liefts zo omdat ze overhandigen aan de verhuurder, waarschijnlijk weer leidt tot discussies over vanalles en nog wat).
Zou me straf lijken als de verhuurder dan zegt dat ze geen sleutel terug ontvangen heeft; waarom zou ik ze immers niet in de brivenbus gestoken hebben (als het nodig is zeg ik wel dat ik dat gedaan heb omdat de verhuurder niet thuis was)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 24 jan 2012 10:42

aangetekend versturen?

krisje1973

#3 , 24 jan 2012 10:46

Neen, dat mag je niet.

Je moet een afspraak maken met je huisbaas.
Is er al een uittredende plaatsbeschrijving gemaakt?
Dit moet ook gebeuren.

Komt je huisbaas niet opdagen op de dag van afspraak, kan je natuurlijk wel aangetekend de sleutels versturen.
Als je ze zomaar in de bus steekt kan hij altijd zeggen dat hij ze niet gekregen heeft of dat ze uit zijn bus zijn verdwenen.
Aan jou om te bewijzen dat je dit wel deed.
En eventueel een persoon die bij je was, zal niet worden aanvaard als getuige dat je ze in de bus gestoken hebt.

Maak op voorhand een papier op met de datum en welke sleutels je hem overhandigd.
Laat dit door hem tekenen en ook jijzelf moet dit tekenen.
Dus twee maal afdrukken zodat jullie beiden een kopie hebben.

Reclame

Vandebos

#4 , 24 jan 2012 11:32

Sleutels altijd overhandigen tegen bewijs van ontvangst, zeker met een onwillige eigenaar houden andere scenario's teveel risico in op kwaadwilligheid.

Terug naar “Huren”