Krijgen kat niet terug van asiel

eylis

Re: Krijgen kat niet terug van asiel

#16 , 19 jan 2012 09:11

als het echt niet vordert: stuur een famililid naar dat asiel om de kat te adopteren voor jullie. Vertel aan het asiel vooral niet dat je je kat terug hebt.Laat intussen de zaak rustig verderlopen en als het vredegerecht oordeelt dat ze jullie de kat terug moeten geven, laat ze dan maar eens flink zweten...
want ze hebben hem niet meer :-)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tesske0
Topic Starter

#17 , 19 jan 2012 10:38

Tja, dat hadden we al lang gedaan, maar hij is nergens meer te vinden, niet op hun website en ook niet op hun facebook-pagina. Vanaf ze wisten dat het hier wel degelijk over mijn kat ging, staat hij niet meer tussen de te adopteren dieren...

eylis

#18 , 19 jan 2012 10:43

familielid kijkje laten nemen IN het asiel, zullen hem wel snel vinden ter plekke...

Reclame

Tesske0
Topic Starter

#19 , 19 jan 2012 10:50

Ik denk niet dat ze hem zomaar zullen meegeven met iemand... Het zou nogal straf zijn als ze hem laten adopteren door iemand, terwijl ze al brieven van een advocaat hebben gekregen, maar ja, je weet maar nooit inderdaad. De adoptiekosten bedragen trouwens 80€, en dat voor een kat van 11 jaar oud, die al gecastreerd was, dus dat hebben ze niet meer zelf moeten bekostigen. Ik weet niet wat de gangbare prijzen zijn, maar mij lijkt het in ieder geval veel?

Tesske0
Topic Starter

#20 , 19 jan 2012 10:50

Trouwens, je kan er ook zomaar niet binnenwandelen, er MOET altijd eerst een afspraak gemaakt worden.

eylis

#21 , 19 jan 2012 10:54

gewoon eens doen en zien wat er gebeurt..kan altijd itneressant zijn.

Mariette

#22 , 19 jan 2012 13:54

Ik denk dat de mensen van het asiel gewoon hun gezicht willen redden. Bent U trouwens nog altijd zeker dat uw kat nog niet werd geëuthanaseerd? Want die mogelijkheid bestaat natuurlijk ook nog.

nootje

#23 , 19 jan 2012 14:01

Hallo , ik ben ook vrijwilliger voor een dierenasiel en ik weet dat die echt geen last veroorzaken als het niet hoeft. Wees blij dat die vrijwilligster zich heeft ontfermd over jouw (?) poes. Het is vreemd dat hij al een maand spoorloos ergens rondzwermde....We mogen blij zijn dat de asielen zich ontfermen over verwaarloosde of verloren dieren.
En als laatste oplossing, als het echt om het dier gaat, en niet om je eigen willetje doordrijven. Dan laat je hem toch adopteren door een buitenstaander ?
Heb je er ook al eens over gedacht dat de poes misschien nu een beter leven heeft? Warm binnen, lotgenoten en regelmatig zijn bakje eten.

Mariette

#24 , 19 jan 2012 14:16

Hallo , ik ben ook vrijwilliger voor een dierenasiel en ik weet dat die echt geen last veroorzaken als het niet hoeft. Wees blij dat die vrijwilligster zich heeft ontfermd over jouw (?) poes. Het is vreemd dat hij al een maand spoorloos ergens rondzwermde....We mogen blij zijn dat de asielen zich ontfermen over verwaarloosde of verloren dieren.
En als laatste oplossing, als het echt om het dier gaat, en niet om je eigen willetje doordrijven. Dan laat je hem toch adopteren door een buitenstaander ?
Heb je er ook al eens over gedacht dat de poes misschien nu een beter leven heeft? Warm binnen, lotgenoten en regelmatig zijn bakje eten.
misschien toch best het volledige draadje lezen?

Wat een rare reactie tegenover iemand die haar dieren wèl verzorgt maar wiens poes KWIJT was (vastgehouden door buren?).
Leuk als zoiets de intentie van de asielmensen is. Wie denkt er nu aan dat zijn dier liever in het asiel zit dan bij zijn huisgenoten!

Tesske0
Topic Starter

#25 , 19 jan 2012 15:04

Nootje, ik ben er 99% zeker van dat mijn kat niet zomaar ergens een maand heeft rondgezwerfd!! Waarom zou hij? Hij is in 7 jaar tijd niet verder gegaan dan in een omtrek van 10 meter rond mijn huis en tuin. Hij kreeg elke dag op vaste tijdstippen zijn eten, en wist heel goed wanneer. Hij mocht altijd binnen, sliep meestal op mijn bed, maar als het mooi weer was, dan was zijn favoriete plekje de wandelweg achter mijn sloep (waar trouwens vele zwerfkatten rondlopen, die daar ook allemaal eten krijgen).

Nogmaals, ik weet niet wat er in die maand gebeurd is, sinds wij hem kwijt waren en hij gemeld werd door de buren als een zieke zwerfkat(?) die daar plots (?) was komen opdagen..

Ik verwijt ook helemaal de vrijwilligster niet, die trouwens niets met het asiel te maken heeft waar hij nu zit, zij heeft gehandeldn aar een melding die is binnengekomen (wat niet weg neemt dat ik vind dat ze beter eerst even in de buurt had kunnen informeren).

En waarom zou onze Rosse nu een beter leven hebben? Warm binnen? Dat kan hij bij mij ook, en als hij buiten wil, dan is hij vrij om te gaan naar "zijn" struikje... Lotgenoten? Waarom zou hij liever bij lotgenoten zitten als hij bij zijn eigen familie kan zijn?? Regelmatig bakje eten?? Dat kreeg hij bij mij ook hoor.

Of ben jij toevallig een vrijwilliger voor het betreffende asiel, aangezien u ook al zo aanvallend reageert als de mensen van daar??

Tesske0
Topic Starter

#26 , 19 jan 2012 15:10

Het gaat hier wel over een kater van 11 jaar oud. Waarom zou ik zoveel moeite doen voor een kat die ik verwaarloos, of erger nog mishandel?? Dan had ik toch gewoon gezwegen?
Iedereen weet dat oude dieren héél moeilijk herplaatsbaar zijn, ik was zo naïef om te denken dat de mensen van het asiel gelukkig zouden zijn dat onze Rosse gewoon terug naar zijn familie kon...

Mariette

#27 , 19 jan 2012 15:36

Of ben jij toevallig een vrijwilliger voor het betreffende asiel, aangezien u ook al zo aanvallend reageert als de mensen van daar??
Dat dacht ik ook in feite.

artemis

#28 , 19 jan 2012 16:24

Hangen dierenasiels niet in vele gevallen af van een (aantal) gemeente(s) of hebben er in elk geval een samenwerking mee? Zou er via die weg geen pad te bewandelen zijn?

Tesske0
Topic Starter

#29 , 19 jan 2012 16:39

Artemis, enig idee hoe ik kan te weten komen of ze gesubsidieerd worden of niet?

artemis

#30 , 19 jan 2012 16:55

Ik weet eigenlijk niet hoe die vork in de steel zit. Misschien eens informeren bij de gemeente?

Door te googelen op 'dierenasiel subsidie' lees ik dat talloze asiels subsidie van de gemeente krijgen of.... hun subsidie kwijtgespeeld zijn door wanbeleid.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”