Kort het verhaal schetsen.
Bij een firma teken ik een contract voor de installatie van iets bij me thuis. Na veel vijven en zessen wordt de levering+installatie gepland. Enkele weken voor levering en installatie kom ik iets te weten, controleer ik de bestelling en merk ik dat de contactpersoon eventjes een vergissing heeft gemaakt en een verkeerd product op de bestelbon/factuur heeft opgetekend - waardoor de installatie niet zou werken. Ik breng hen schriftelijk op de hoogte.
De dag van levering+installatie hebben ze inderdaad het verkeerde artikel mee (ik had hen nochtans op de hoogte gebracht) - en het is wel cruciaal - zodat installatie niet kan gebeuren. Men laat dit artikel bij mij achter. Enkele dagen later komt de installateur opnieuw langs, met het juiste artikel. Ik zeg hem het verkeerde, dat hij bij mij had achtergelaten, mee te nemen, maar hij vergeet dit.
Dat artikel is nog ingepakt en wel, en kost toch - schat ik - een dikke €2000.
Ik heb de firma inmiddels twee emails gestuurd dat dat 'ding' hier nog steeds staat.
Maar blijkbaar vinden zij het niet de moeite om dit te komen ophalen, of fungeer ik als een extra stock-plaats. Dat artikel staat hier wel eventjes in de weg.
Fijntjes merk ik op, dat dezelfde firma die bij mijn ouders ook een bestelling plaatste, bij mijn ouders een dure boormachine achterliet. Mijn ouders brachten de firma daarvan op de hoogte, maar ook de boormachine werd nog niet opgehaald.
Nu is mijn vraag:
- wanneer wordt dit artikel mijn eigendom ? Ik heb in elk geval ook nooit iets moeten tekenen dat dit bij mij werd afgeleverd.
- mag ik dit artikel naar het containerpark brengen ?
- mag ik het verkopen ?
- mag ik het weggeven aan iemand die het kan gebruiken ?
Dat ding staat hier in de weg, en ik ben niet van plan om het hier nog maanden te laten staan. Dus wat kan ik doen ?