Ik plaats hieronder een mail die ik van plan ben te sturen naar een bedrijf dat vochtproblemen in woonhuizen oplost.
Vorige week is dit in de huurwoning die ik bewoon gedaan.
Ik heb hier ontzettende problemen door gekregen, o.a. met mijn gezondheid.
Ik wil aan u vragen of ik deze mail zo kan versturen, en of er eventueel nog op/aanmerking bij moeten worden geplaatst?
Alvast bedankt!
Cimarose
Geachte heer/mevrouw -----,
Een van uw medewerkers heeft enige dagen geleden gewerkt aan het vochtprobleem ten huize van ------- te ----.
Ik heb over deze werken door uw firma uitgevoerd, een ernstige klacht!
Er is door u -aan ons, op geen enkele wijze, ondanks de jarenlange ervaring die u pretendeert te hebben, gewezen op het door dit werk te verwachten stofprobleem.
Dit soort hak en breek werk dient uitgevoerd te worden in een lege woning, of als de woning bewoond is, met voldoende afzuiging en filters om het stof te filteren.
Tijdens uw bezoek samen met Dhr --- de verhuurder van de woning, heeft u in het geheel geen info verstrekt welk een overlast het kappen van een stuclaag inhoudt.
Voor de werken begonnen heb ik mij gemeld bij de Dhr ---- met de vraag wat wij dienaangaande konden verwachten.
Vervolgens heeft Dhr. ---- zich tot u gewend, en op zijn vraag aan u wat de werken voor overlast/stof zouden veroorzaken, heeft u beweerd dat het iets stoffig zou zijn.
Hierdoor hebben wij voorzorgsmaatregelen genomen en alle inventaris met lakens afgedekt, maar dit bleek toen de werken begonnen zeer onvoldoende te zijn.
Tijdens het afwerken van één zijde van de living was het stof al zodanig verspreid, dat ademhalen vrijwel niet meer mogelijk was, en alle meubilair/glaswerk, kasten, kortom alle interieur wat tot een normaal bewoond huis behoord bedekt was met een mm dikke laag stof ondanks de bedekking. De andere zijde van de wand moest toen nog bewerkt worden.
Mijn klacht is derhalve: U heeft verzaakt het stofprobleem op voorhand duidelijk aan te geven. U heeft verzaakt stof afzuiging/filtering te gebruiken welke zeker wel in zulke gevallen gebruikt dient en moet worden.
Het heeft ons zeer veel moeite gekost het huis en inventaris te cleanen!
Ik ben hartpatiënt waarbij ademhalingsproblemen een van mijn handicaps zijn.
Uw medewerker die de werken uitvoerde was voorzien van een stofmasker en gehoor beschermingsmateriaal.
Niets van dit al voor ons, de bewoners!
Ik wil u specifiek duidelijk maken dat mijn klacht niet het handelen van de verhuurder Dhr. --- of de man die de werken uitvoerde betreft.
Ook Dhr. --- is door u onzorgvuldig en onvoldoende voorgelicht!
Niets zal mij weerhouden deze nalatigheid en onzorgvuldigheid betreffende dit werk verder uit te zoeken, en voorts info in te winnen of meerdere klanten van u dezelfde klachten in het verleden hebben gehad.
Aangaande mijn ademhalingsproblemen die sindsdien verergerd zijn, zal ik te raden gaan bij de behandelend geneesheer.
Ik zal vooraleerst deze email voorleggen aan het Juridisch Forum in België.