vraag over mijn geregistreerd contract

Auroratje
Topic Starter

vraag over mijn geregistreerd contract

#1 , 17 jan 2012 10:46

Beste forumleden,

Sinds mei 2011 huurde ik een huisje in Brugge met een 3-6-9 contract en ik heb deze gehuurd tot eind deze maand. Ik heb de sleutels al ingeleverd. Maar omdat ik geen nieuwe huurders heb gevonden vraag ze mij 3 maand boete te betalen, dat vond ik op zich normaal aangezien ik contractbreuk pleeg, maar zijzelf heeft een nieuwe huurder gevonden en vraagt me dus alsnog 3 maand boete te betalen na mijn opzeg.

Nu mijn vriend heeft de waarborg (2 maanden) als betaling van de boete vrijgegeven en ik zou nog 1 maand extra betalen begin februari. Maar nu heb ik navraag gedaan. Mijn huurcontract is niet geregistreerd. Dit heb ik nagevraagd in het hoofdkantoor. Ook in Brugge vroeg ik of mijn huurcontract geregistreerd stond en ze zei dat dat nog niet het geval was en ze dat niet konden zien door een grote achterstand in het archief (te weinig personeel). Dus als ik het zo bekijk is mijn huurcontract niet geregistreerd en heeft ze dus geen poot om op te staan en mag ze dus helemaal geen 3 maanden boete vragen en is zij verplicht mijn waarborg terug te geven. Nu ja, om echt moeilijk te gaan doen om de waarborg, nee, dat niet, maar ik ben niet van plan om die 3de maand boete te gaan betalen...

m.v.g. Aurore
Laatst gewijzigd door Auroratje op 17 jan 2012 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 17 jan 2012 10:48

type contract?
begin contract?

Lees ook eens deze brochure:
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Jelias

#3 , 17 jan 2012 11:36

Als het huurcontract niet geregistreerd werd, mag je als huurder elk moment vertrekken. Zo is het mij tenminste verteld.

Reclame

Auroratje
Topic Starter

#4 , 17 jan 2012 11:42

Ik ben ondertussen al vertrokken heb gisteren de sleutels afgeleverd, maar ze vraagt me wel een boete te betalen van 3 maand huur, plus dat ik mijn waarborg heb vrijgegeven die ik nu kwijt ben, ik denk niet dat zij dat mag doen.

Terug naar “Huren”