optrekkoord luxaflex

roharro
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

optrekkoord luxaflex

#1 , 16 jan 2012 14:07

Een huurder heeft de optrekkoorden van een "Luxaflex" zonnewering (aan binnenkant van livingraam) laten vervangen. Huurder bewoont appartement reeds langdurig. Hij wil de kosten recuperen van mij als eigenaar.
Het lijkt me nochtans een typische huurderskost (vergelijkbaar met vervanging lint van een rolluik).
Klopt mijn interpretatie?
Maar hoort die luxaflex eigenlijk wel tot het appartement? Toen ik het appartement destijds kocht heeft de vorige eigenaar die zonnewering laten hangen (kon er toch niets mee doen). Ik heb die op mijn beurt ook laten hangen voor de huurder.
Nooit bij stilgestaan dat ze onroerend door bestemming zou kunnen worden.....(dacht eerder dat het zoiets was als de oude gordijnen laten hangen....)
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 16 jan 2012 14:25

laat me de vraag anders stellen. Is de minieme kost en discussie over sleet een betrouwbare langdurige huurder waard?

roharro
Topic Starter

#3 , 16 jan 2012 15:08

laat me de vraag anders stellen. Is de minieme kost en discussie over sleet een betrouwbare langdurige huurder waard?
Probleem is dat de huurder bijna maandelijks met randgevallen afkomt en dat ik steeds heb toegegeven.
Nu laat huurder zelfs eerst herstellen en komt dan met een rekening af.....
Huurder vraagt nu 200 EUR terug voor vervangen van optrekkoorden (twee werklieden zijn de koorden komen vervangen zegt huurder). Vanaf nu wil ik het met die huurder volgens het boekje afhandelen.

Reclame

Vandebos

#4 , 16 jan 2012 15:37

hmmm, dat is wat anders natuurlijk. Dan zou ik er nu van profiteren om de zaken duidelijk op papier te zetten wat betreft reparaties.

roharro
Topic Starter

#5 , 16 jan 2012 19:26

En wie moet de vervanging van de optrekkoorden betalen? Huurder of verhuurder?
Behoort de "Luxaflex" wel tot de woning? Wordt noch in huurkontrakt noch in plaatsbeschrijving vermeld.

artemis

#6 , 16 jan 2012 20:16

En wie moet de vervanging van de optrekkoorden betalen? Huurder of verhuurder?
Behoort de "Luxaflex" wel tot de woning? Wordt noch in huurkontrakt noch in plaatsbeschrijving vermeld.
Als de Luxaflex in de woning voorzien was en tot de eigenaar behoort zou ik denken die vermeld zou moeten zijn in de PB. Als die daarin niet vermeld staat kan de huurder immers vertrekken mét de Luxaflex zonder dat je daar volgens mij iets kan tegen kan doen.
Ik ben hier verre van de expert maar gezien de context van je vraag zou ik denken van 'nee je hoeft niet niet voor die optrekkoordjes te betalen' maar verwacht dan ook niet dat er nog iets van die Luxaflex zal overblijven.
Ik zou een Luxaflex eerder met een gordijn dan met een rolluik vergelijken.

Langs de andere kant hanteer ik liever het motto 'beter 1 goede huurder in de hand dan 10 onbekende in de lucht'.

mava105
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 jan 2012 20:26

Als hij niet in de PB staat, en de huurder wil de koord niet betalen, haal hem dan gewoon weg uit het appartement.

roharro
Topic Starter

#8 , 16 jan 2012 20:54

Als hij niet in de PB staat, en de huurder wil de koord niet betalen, haal hem dan gewoon weg uit het appartement.
Huurder heeft reeds op eigen initiatief - zonder mij als eigenaar op hoogte te stellen- de koorden laten vervangen en zelf betaald.
Bovendien heeft hij geen rechtsgeldige factuur...
Maar nu vraagt hij toch terugbetaling van die kosten.

@artemis: de Luxaflex interesseert mij niet; ik herinner me amper dat die er hing destijds; dacht dat die al jarenlang op het stort zou liggen....(die moet zowat 45 jaar oud zijn).

Terug naar “Huren”