aankoop appartement (werkende + student)

Moppie
Topic Starter

aankoop appartement (werkende + student)

#1 , 12 jan 2012 15:14

Ik zal mijn situatie even kort schetsen.

ik ben momenteel 25 jaar en studeer in juni af, met toch wel een grote kans op snel werk, maar wrs niet meteen vast of voltijds.
mijn vriend is 22 jaar en werkt sinds 2 jaar, als medevennoot in het schildersbedrijf van zijn vader.
Ik heb dus momenteel nog geen inkomen, buiten max 200 euro per maand van weekendwerk en mijn vriend verdiend zo'n 2000 euro.

Nu hebben we een nieuwbouwappartement op het oog.
kostprijs 206.000 euro, BTW inbegrepen.
De werken starten pas volgende week en de oplevering zal najaar 2013 zijn.
nu hadden we de volgende ideeën, maar weten niet of deze realistisch zijn.

1) vriend leent alleen, koopt alleen.. maar kan ik mij dan nadien inkopen en hoe gaat dit in zijn werk? en is de lening dan niet te zwaar voor hem?

2) vriend leent voorlopig alleen. de betaling bedraagt nu kortelings 55.000 van de grond en de rest volgt in schijven.
kan hij dan bijvoorbeeld alleen 100.000 euro lenen en tegen dat ik werk dat ik ook 100.000 euro leen. lijkt mij eerlijk: elk helft geleend en betaald, elk helft vd eigendom. maar mag dit?

3) vriend leent voorlopig 100 à 130.000 euro. voor de aankoop grond en reserve voor volgende schijven. op die 2 jaar kunnen we immers veel sparen omdat we nog thuis wonen. zo zouden we minder moeten lenen en dus minder aan de bank moeten 'geven' en zouden we een deel van de schijven uit eigen zak kunnen betalen + van de resterende 45 à 75.000 euro van de lening van mijn vriend. maar mag dit?

graag jullie mening en voorstellen!

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding