indexatie alimentatie die via derdenbeslag uitbetaald wordt.

Nunkifrutzz
Topic Starter

indexatie alimentatie die via derdenbeslag uitbetaald wordt.

#1 , 08 jan 2012 22:09

Kan iemand me raad geven in het volgende:

De alimentatie die mijn ex-echtgenoot verschuldigd is wordt sinds 2011 door zijn vakbond (wegens brugpensioen) uitbetaald. Er diende een indexaanpassing doorgevoerd te worden. Indexmaand juli. Deze werd dit jaar fout berekend, in mijn nadeel. Ik nam met de uitbetalende instelling, zijnde de vakbond contact op, en kreeg tegenstrijdige verklaringen van de dossierbeheerder. Enerzijds beweert deze persoon dat hij geen enkele wijziging in dit dossier kan aanbrengen, omdat alles via een automatisch systeem gebeurt en door RVA wordt opgelegd, anderzijds heeft hij al bewezen dat zij perfect zelf aan de betalingen kunnen wijzigen (reeds eenmaal veel te laat betaald, bedragen aangepast) Voor de vorige maand werd plotseling een veel te laag bedrag betaald. Bij navraag beweerde deze contactpersoon dat de ex-echtgenoot gebeld had en beweerd had dat er maanden voordien een te hoge indexaanpassing gebeurd zou zijn. Dus op navraag van de ex-echtgenoot wordt een bedrag ingehouden.
Aangezien deze door de beslag rechtbank en in hoger beroep veroordeeld werd tot derdenbeslag lijkt het me ongelooflijk dat hij zich langs deze weg nog steeds met de betalingen kan moeien. Met hulp van de dossierbeheerder bij de vakbond. Deze persoon werd er reeds op gewezen maar wast zijn handen in onschuld, en er werd een aangetekend schrijven gericht aan de rechtstreekse overste van deze dossierbeheerder. Tot op heden, bijna een maand later, heb ik hierop nog steeds geen antwoord gekregen, en is inmiddels voor deze maand weerom een te laag bedrag uitbetaald.

Welke verder stappen kan ik ondernemen om deze mensen tot redelijkheid en vooral correctheid aan te manen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 10 jan 2012 10:57

“Art.1498.In geval van zwarigheden bij de tenuitvoerlegging kan iedere belanghebbende partij zich wenden tot de beslagrechter, evenwel zonder dat het instellen van deze vordering schorsende kracht heeft.”(Gerechtelijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”