#11 , 09 jan 2012 10:24
Tja, wat de éne moreel correct vind, hoeft voor de andere niet zo te zijn, natuurlijk. Vergeet ook niet dat mensen met elkaar spreken. Indien je deze huurders hun voorschot teruggeeft, is dit een mooi commercieel gebaar. Misschien apprecieren ze dit en huren ze in de toekomst alsnog bij u (als hun kinderen niet afkomen), of maken ze reclame voor uw vakantiewoning bij vrienden en kennissen...
U zegt nogal kortaf "omdat ze ergens anders een appartement gehuurd hebben op nog geen 500 meter dat hen beter beviel???", maar zoals ik het lees, komen hun kinderen ook en is waarschijnlijk uw vakantiewoning te klein als deze kinderen ook komen.
Anyway, of u al dan niet recht hebt het voorschot te houden, weet ik niet, maar moest ik in uw plaats zijn, en iemand zegt een jaar op voorhand af, zou ik het voorschot toch (zeker voor een deel) terugstorten, los van het feit of ik dit juridisch verplicht ben of niet...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!