Huurder overleden, zijn erfgenamen verwerpen nalatenschap

Vandebos

Re: Huurder overleden, zijn erfgenamen verwerpen nalatenscha

#16 , 06 jan 2012 20:33

Doordat de erfgenamen de erfenis verworpen hebben, hebben zij geen enkele zeggenschap over de inhoud van het appartement.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Santitia
Topic Starter

#17 , 06 jan 2012 21:07

En het huurcontract beeindigen, mogen ze dat?
Waarschijnlijk ook niet, ze zullen niks meer mogen ondernemen.
Geen andere uitweg dus, eigenlijk wel stom als ik de enige schuldeiser zou zijn. Maar ja voor het geval er nog zouden zijn...vandaar waarschijnlijk dit te volgen parcour.

artemis

#18 , 07 jan 2012 12:26

En het huurcontract beeindigen, mogen ze dat?
Waarschijnlijk ook niet, ze zullen niks meer mogen ondernemen.
.
Ik zou dit graag bevestigd zien maar ik vermoed dat er geen verband is tussen de opzeg van het huurcontract en het weigeren van de erfenis. Blijft er de bijkomende mogelijkheid open dat het huurcontract wordt opgezegd door een familielid die geen erfgenaam is.

Reclame

Vandebos

#19 , 07 jan 2012 13:46

Het meest eenvoudige is de procedure via vredegerecht/curator te starten zoals in de publicatie van het AES wordt voorgesteld. Andere werkwijzen zijn mogelijk maar dan stelt u zichzelf bloot aan mogelijke eisen en risico's tov. van familie en andere schuldeisers..

Terug naar “Huren”