Ik vraag me af hoe je kan zeggen dat je goed boert als je dit "een zware tegenslag" noemt. bijna 20000 euro per jaar verlies maken (wss zelfs nog meer), in iets dat lijkt als consultancy, daar moet je al goed je best voor doen. Zeker gezien er zoals hierboven ook gezegd wordt nog enkele facturen op je liggen te wachten (al vind ik het wel vreemd dat je nu al 13000 euro als afrekening krijgt van de sociale zekerheid, zeker dat je al niet 3 jaar bezig bent?Heren,
Waar ik mee afkom is, denk ik, een veelvoorkomend probleem.
Ik ben sinds ongeveer 2 jaar actief als zelfstandige. Op zich boer ik vrij goed, alleen heb ik een paar keer zware tegenslag gehad
We zijn nu begin 2012, en ik word geconfronteerd met een groot aantal facturen:
- Belastingsaanslag voor 2010 (> € 17 000)
- Een achterstal bij de BTW, met als resultaat een bijzondere afrekening van rond de € 7 000
- Een afrekening van de sociale zekerheid van rond de € 13 000
- Een bankrekeing die in het rood staat (- € 1600)
Totaal: 37000 over 2 jaar
Weet iemand van jullie misschien hier meer over?
Omdat ik geen € 37 000 verlies heb gemaakt misschien?Ik vraag me af hoe je kan zeggen dat je goed boert als je dit "een zware tegenslag" noemt. bijna 20000 euro per jaar verlies maken (wss zelfs nog meer), in iets dat lijkt als consultancy, daar moet je al goed je best voor doen. Zeker gezien er zoals hierboven ook gezegd wordt nog enkele facturen op je liggen te wachten (al vind ik het wel vreemd dat je nu al 13000 euro als afrekening krijgt van de sociale zekerheid, zeker dat je al niet 3 jaar bezig bent?Heren,
Waar ik mee afkom is, denk ik, een veelvoorkomend probleem.
Ik ben sinds ongeveer 2 jaar actief als zelfstandige. Op zich boer ik vrij goed, alleen heb ik een paar keer zware tegenslag gehad
We zijn nu begin 2012, en ik word geconfronteerd met een groot aantal facturen:
- Belastingsaanslag voor 2010 (> € 17 000)
- Een achterstal bij de BTW, met als resultaat een bijzondere afrekening van rond de € 7 000
- Een afrekening van de sociale zekerheid van rond de € 13 000
- Een bankrekeing die in het rood staat (- € 1600)
Totaal: 37000 over 2 jaar
Weet iemand van jullie misschien hier meer over?
Toets eens af bij unizo of bij een 'second opinion' boekhouder, als je een kennis als boekhouder hebt. Want er lijkt me toch wel iets serieus mis met ofwel jouw manier van boekhouding ofwel de boekhouder zijn advies.
Zonder aanvallend te willen overkomen, veronderstellingen maken is nooit verstandig. Zeker niet als je al op voorhand weet niet over alle informatie te beschikken. Nu, je bent niet de enige die zich hier schuldig aan maakt...ik ging ervanuit dat je 37000 verlies maakte omdat je een bankrekening had van -1700 euro én die facturen.
Ik zat op dat moment met een bankrekening die even in het rood stond. Er vlak er na kwam er weer geld binnen. De facturen waren op dat moment ook nog niet binnengekomen, ik wist dat ze er aan kwamen en dus moesten betaald worden.Tot aan december zat je dus met dat verlies, tenzij je toen al geld ontvangen had op andere rekeningen of geld doorgesluisd had. Dat je daarna nog geld moest ontvangen kan goed zijn.
Jammer genoeg wel afbetalingsplannen. Duur is relatief... als 'k alles uitreken betaal ik geen euro meer dan 'k moet betalen. Gelukkig...En volledig geregeld, bedoel je hopelijk niet via (dure?) afbetalingsplannen.
Gezegd met of zonder sarcastische ondertoon? :pDoe zo voort !
een OP is zelf verantwoordelijk voor het zo volledig maken van de informatie. Doet hij/zij dat niet, dan moet hij/zij maar aanvaarden dat anderen op basis van de gegeven informatie conclusies maken.Zonder aanvallend te willen overkomen, veronderstellingen maken is nooit verstandig. Zeker niet als je al op voorhand weet niet over alle informatie te beschikken. Nu, je bent niet de enige die zich hier schuldig aan maakt...ik ging ervanuit dat je 37000 verlies maakte omdat je een bankrekening had van -1700 euro én die facturen.