Eigendom kennelnaam

Fibou
Topic Starter

Eigendom kennelnaam

#1 , 30 dec 2011 13:10

Ik heb samen met mijn vader en moeder een hondenkennel met de kennelnaam XXY. Ik leef echter al jaren in onmin met mijn ouders en deze is dus reeds lange tijd niet meer gebruikt. Nu zou ik graag mijn hobby terug opnemen. Bij navraag bij de koninklijke maatschappij Sint hubertus, blijkt dat ik geen nieuwe kennelnaam kan aanvragen zolang ik deel uitmaak van de vorige. Maar om van de vorige kennelnaam geschrapt te worden, heb ik blijkbaar de goedkeuring nodig van mijn beide ouders en zij weigeren deze te geven.
Ik heb reeds navraag gedaan bij het vredegerecht, maar deze zouden enkel kunnen bemiddelen, geen uitspraak doen; Gezien het verleden met mijn ouders, denk ik niet dat bemiddelen veel zin heeft. Ik heb ook al geinformeerd bij de rechtbank van koophandel, maar omdat er aan de kennelnaam geen BTW nummer verbonden is, kunnen zij daar ook niet in tussen komen.
Weet er iemand waar ik dan wel terecht kan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fibou
Topic Starter

#2 , 02 jan 2012 16:08

Niemand enig idee? Het kan toch niet zijn dat ik zolang mijnouders leven deel Moet uitmaken van iets waarvan ik geen deel wil uitmaken.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 jan 2012 16:36

Je kan toch altijd een nieuwe kennel opstarten met de naam uit XXY 2 :)

Reclame

Oude Belg

#4 , 02 jan 2012 17:48

Bij navraag bij de koninklijke maatschappij Sint hubertus, blijkt dat ik geen nieuwe kennelnaam kan aanvragen zolang ik deel uitmaak van de vorige.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Vandebos

#5 , 02 jan 2012 17:58

Enige mogelijkheid lijkt me via advocaat te werken.

artemis

#6 , 02 jan 2012 18:12

Is het wel verstandig om deze naam hier te vermelden? Heeft toch geen enkele toegevoegde waarde omtrent de vraag?

mava105

#7 , 02 jan 2012 19:48

Hoe kan jij nog deel uitmaken van een kennel die niet meer wordt uitgebaat? en naders neem je toch gewoon ontslag via AS, of heb ik het mis. je kan daat toch niet levenslang aan vast zitten?

Fibou
Topic Starter

#8 , 02 jan 2012 23:01

Ik had ook al aan een advocaat gedacht. Maar mijn ouders al kennende zal er meer nodig zijn dan alleen een brief van een advocaat. Bij welke rechtbank kan ik dan terecht en op basis van wat kan een rechter een uitspraak doen?
Ik kan ook niet geloven dat ik daar levenslang aan vast zit. Maar volgens de regels van de KMSH blijkbaar wel.
Wat is AS trouwens?

Franciscus

#9 , 02 jan 2012 23:15

Om te beginnen is er een ondernemingsnummer die de kennel onder die naam in zijn handelsfonds heeft?
Kijk dat eens na op de kruispuntbank der ondernemingen.
Is de naam geregistreerd?
Samen met...lange tijd niet gebruikt ...hoelang ?

Vandebos

#10 , 02 jan 2012 23:19

Dat lijkt me zuiver on onder de term "Machtsmisbruik" te vallen?

AS= Aangetekend Schrijven.

Vermoedelijk Eerste Aanleg maar juist om dergelijke informatie correct te bekomen lijkt het me noodzakelijk een advocaat te raadplegen.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”