rechtsgeldigheid handtekening minderjarige

wendy willems
Topic Starter

rechtsgeldigheid handtekening minderjarige

#1 , 02 jan 2012 15:43

vanochtend kreeg ik een overschrijving in de bus om de eerste betaling te doen voor het lidmaatschap bij een tuningclub in Duitsland,
bij mij totaal onbekend, maar wat blijkt ... mijn zoon die 17 jaar oud is heeft begin december met de school een studiereis gemaakt naar Essen (D) en heeft
terplaatse een formulier waar hij notabene geen letter van verstaat " antrag auf tuningclub partnerschaft " ingevuld en getekend , voor 36euro per kwartaal en looptijd 24 maanden, voor zover ik het begrijp kon het contrakt herroepen worden binnen 2 weken na tekening.
Ik vraag me af of ik verplicht ben te betalen en hier onderuit kan

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 jan 2012 19:03

Is ergens de leeftijd van uw zoon vermeld op de aanvraag?
In principe 'kan' een minderjarige geen contracten tekenen ..... maar rechtbank laat wel wat toe.

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 02 jan 2012 19:56

gaat natuurlijk over een duitse overeenkomst, in duitsland getekend... maakt wss een verschil

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 jan 2012 15:59

Ik vraag me af of ik verplicht ben te betalen en hier onderuit kan
Hou het af van het zakgeld van uw zoon, zodat hij beseft dat een handtekening zetten, consequenties heeft!

Los daarvan: dit valt onder het Duitse rechtssysteem zou ik zo denken. Geen idee of de handtekening in Duitsland rechtsgeldig is of niet... Misschien uw vraag op een Duits juridisch forum proberen stellen (in het Engels, als u het Duits niet machtig bent).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

eylis

#5 , 05 jan 2012 16:09

Ik zou toch eerst het volgende proberen: een lidmaatschap in Duitsland? Stuur een brief in het Nederlands waarin u meedelt dat uw zoon geen Duits kent (en u dus ook niet) én hij bijgevolg de clausules in het contract niet juist begrijpen. Voeg een uittreksel uit de geboorteakte bij (waaruit blijkt dat uw zoon minderjarig is) en dus bijgevolg geen rechtsgeldige contracten kan afsluiten.
Ze gaan dat waarschijnlijk zo laten, want de idee dat ze moeten beginnen proceduren tegen een niet-klant in het buitenland: lijkt mij vrij onwaarschijnlijk.
En meer: hoe is dat contract in zijn handen gekomen? Is hem dat aktief aangeboden door een verkoper of lid van de Club? Dan denk ik dat ze zelf ook in de fout gegaan zijn: minderjarige buitenlanders die de taal niet echt machtig zijn contracten aanbieden voor een Club waar ze zelfs niet eens lid van kunnen zijn, want welke minderjarige heeft nu een auto???

Terug naar “Andere”