prive verhuren

floret
Topic Starter

prive verhuren

#1 , 29 dec 2011 16:36

ik ga een studio bouwen aan mijn huis met aparte ingang om te verhuren valt dat nog onder prive verhuren en moet ik dan geen aangifte doen bij de belastingen van de huur

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis

#2 , 29 dec 2011 17:04

Zolang je aan een particulier verhuurt blijft het privé verhuur en moet je de huur niet aangeven. MAAR je zal wel een bouwvergunning nodig hebben, dus een plan moet laten maken door een architect en daarna zal je KI omhoog gaan waardoor je weer meer OV zal moeten betalen en je op een hoger KI belast zal worden.

Tope

#3 , 29 dec 2011 17:40

Je neemt best eerst contact op met de dienst Stadsontwikkeling van jouw regio.
Daar kan je de volledige info krijgen over de normen waaraan de studio moet beantwoorden om vergund te kunnen worden.
Zelfs al zou deze studio er al zijn, dan nog zou je een vergunning moeten aanvragen vermits het huisnummer moet gesplitst worden.
Voor Antwerpen: Dienst Stadsontwikkeling - stedenbouwkundige aanvragen: http://www.antwerpen.be/eCache/ABE/80/65/938.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Huren”