Kopen om te verhuren

Elysian
Topic Starter

Re: Kopen om te verhuren

#16 , 06 dec 2011 21:47

Als ik een 1e woning koop en deze direct verhuur, is dit fiscaal aftrekbaar?
Hoeveel bedraagt het kadastraal inkomen ongeveer?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#17 , 06 dec 2011 21:55

U kan slechts een deel van de lening inbrengen, (was het nu enkel de rente of enkel het kapitaal? Bij een patrimoniumvennootschap is dit geheel anders.)

Het KI? Dat hangt van de woning zelf af.

Dat u een dergelijke vraag dient te stellen toont aan dat u zich nog niet voldoende hebt geïnformeerd voor u in dit avontuur te storten. Mag ik u aanraden eens lid te worden van een eigenaarsverbond? Dat zal u een massa aan informatie verschaffen die u op dit ogenblik duidelijk nog niet bezit. Ik bezorg u in PB de naam en website van een van de grotere in vlaanderen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#18 , 07 dec 2011 10:02

Hoeveel bedraagt het kadastraal inkomen ongeveer?
Als je dit moet vragen, bewijs je zeer duidelijk dat je hier nog niet klaar voor bent. Iedereen weet toch dat het KI afhangt van de woning zelf. Een kleine arbeiderswoning zal een KI hebben van amper 500, maar een grote villa met zwembad, veel tuin, paardestallen en weiden zal zeker een dik pak boven de 10.000 uitkomen.

Reclame

Filip3

#19 , 13 dec 2011 14:48

[quote="Vandebos"]U kan slechts een deel van de lening inbrengen, (was het nu enkel de rente of enkel het kapitaal? Bij een patrimoniumvennootschap is dit geheel anders.)
quote]

Een deel inbrengen?
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 16&t=32722
Hier had ik gevraagd hoe de belastingsbrief moest ingevuld worden? Klopt deze uitleg dan niet?

Vandebos

#20 , 13 dec 2011 15:37

Dit is een post die aan mijn aandacht was ontsnapt... en die de volledige uitleg bevat wat men in beide situaties kan terugkrijgen.

Belastingen zijn niet echt mijn favoriete bezigheid...

Elysian
Topic Starter

#21 , 28 dec 2011 19:54

Stel ik koop een appartement voor 200.000 € (eerste woning), ik leen dat geld en ik verhuur om de lening te betalen.
Kan iemand mij cijfers geven van bonussen die ik misloop omdat ik het pand zelf niet bewoon (zoals fiscale aftrekbaarheid en woonbonus, etc..), kosten, etc..
Ik heb niet echt een idee hoe "lucratief" dit is, m.a.w. is het het waard om dit te doen, of toch nog blijven sparen. Idee is dus de lening af te betalen met de huur (eventueel beetje bijleggen) en dat panden x aantal % stijgen per jaar en je zoveel winst niet kan doen met een gewone spaarrekening.
Dit lijkt allemaal rooskleurig, maar is het dat ook? Dus ik zou eens willen zien aan de hand van cijfers hoe lucratief dit is.

Dank u. =)

Terug naar “Huren”