Vertraging vinden nieuwe huurder

Wendy Dierick
Topic Starter

Vertraging vinden nieuwe huurder

#1 , 19 dec 2011 14:59

Ik heb op 1 december 2011 mijn opzeg gedaan met de bedoeling in dezelfde maand nog andere huurders te vinden zodat ik geen 3 maanden dubbele huishuur moet betalen.
Maar nu op de 19 de verteld de huiseigenaars me de online advertenties van het internet te halen omdat ze nog geen energie certificaat had en dus niet verder mag verhuren.
Vandaag zijnde metingen gebeurt maar het papier moet nog opgemaakt en opgestuurd worden .
En dan staat de vakantie nog voor de deur nog wat extra vertraging !

Dus het word me haast onmogelijk gemaakt om een huurder te vinden die m'n contract op 1 januari kan overnemen. Is er iets wat ik hier aan kan doen?
Vreemdelingen mocht ik ook niet doorsturen maar ik heb al een folder van het meldpunt discriminatie in mijn handen gekregen van de huurdersbond.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sheepie

#2 , 19 dec 2011 15:06

Vreemdelingen mocht ik ook niet doorsturen maar ik heb al een folder van het meldpunt discriminatie in mijn handen gekregen van de huurdersbond.
Een huisbaas mag kandidaat-huurders weigeren... natuurlijk niet op grond van discriminatie... als ze een vreemdeling weigeren zullen ze er wel een draai aangeven dat het geen discriminatie is ;-)

Wendy Dierick
Topic Starter

#3 , 19 dec 2011 15:25

Inderdaad, zo'n vermoeden had ik ook al. We staan machteloos tegen discriminatie zo hé. Jammer maar waar :(

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 dec 2011 16:11

Welk soort huurovereenkomst is het? (korte duur of 3-6-9) Wanneer is het ingegaan, en wanneer heb je opgezegd?

Turaki

#5 , 19 dec 2011 16:12

En welke afspraken zijn er gemaakt betreffende de opzeg?

Wendy Dierick
Topic Starter

#6 , 22 dec 2011 18:14

Niet erg duidelijke afspraken maar ik ga wel een kopie vragen van de opzegbrief.
Het was een 3 jarig contract , stilzwijgend verlengt telkens met 1 jaar, ingang opzeg = 01/12/2011.
Ik heb gewoon de pech dat het druk was en de man voor de metingen pas kon meten op 19 december belovend dat hij het zo spoedig mogelijk zou in orde brengen. Maar ik heb nog steeds geen toestemming gekregen om het huis online te huur te zetten. Zodat ik snel het contract kan laten overnemen zodat ik geen dubbele huur moet betalen.

Turaki

#7 , 22 dec 2011 19:30

En in het hoeveelste jaar zit u?
Indien voorbij het 3e jaar, zit u wettelijk gezien in een klassiek 3-6-9 contract, met opzegtermijn van 3 maanden (of minder als niet geregistreerd), zonder extra kosten.
Een contract van 3 jaar of minder kan maar 1-maal verlengd worden, waarbij het totaal niet meer dan 3 jaar mag zijn. Dit komt erop neer dat een contract van 3 jaar dus niet verlengd kan worden, enkel overgaan in 3-6-9.
Als u in uw opzegbrief een termijn heeft opgegeven, dient u zich daar wel aan te houden (tenzij verhuurder akkoord gaat met kortere termijn).

Wendy Dierick
Topic Starter

#8 , 24 dec 2011 10:47

huurcontract ging in op 01-06-2007
Maar het feit gaat gewoon om zo snel mogelijk andere huurder vinden maar als ze me het verbied een advertentie online te zetten dan is het niet mijn fout dat er geen andere huurder is gevonden tegen 1 januari....Ik zei op met de intentie ZO SNEL mogelijk een andere huurder te vinden zodat ik niet aan dubbele huur vastzit die ik niet kan betalen. Maar om nog 3 maanden in die rotwoning te blijven, nee dank u... de stookkosten liepen me te hoog op.

Turaki

#9 , 24 dec 2011 11:22

U heeft dus nu een 3-6-9 contract, waarbij u voorbij het 3e jaar zit.
Welke opzegtermijn heeft u gegeven?

mava105
Juridisch actief: Nee

#10 , 24 dec 2011 11:37

Er bestaan toch ook nog de gewone affiches. Heb nog NOOIT één van mijn appartementen via internet te huur aangeboden. Altijd en enkel maar met een grote affiche op het raam, en een beschrijving naast de bel. Steeds zijn mijn appartementen na maximaal 3 weken verhuurd.

Terug naar “Huren”