Als jullie goede raad weten WAT IK ZEKER NIET MAG DOEN OF ZEGGENof juist wel moet...
Wat je ZEKER MOET DOEN ! is jezelf blijven prinsesje.
Ik wil zeker uitvoerig antwoord geven op je belangerijke vragen maar heb daar nog geen tijd voor vrijgemaakt maar dat komt nog wel
Dit is al de zoveelste poging dat we proberen dit zonder advocaat uit te praten( je ziet, de wil is er wel!),
maar daarna , helaas, zijn de spanningen nog groter of, wat nog meer gebeurd, komen ze op hun stappen terug en ontkennen ze dat die afspraken gemaakt zijn!
Dit is een probleem van groot belang en hoge prioriteit. Ik kan me vergissen dat het op dit moment nog maar een lage prioriteit heeft, maar het wint steeds aan belang... dus ooit het het een hxxx pxxxxxxxxt
Op school heeft men mij overteugd dat je eerst de belangrijkste problemen moet aanpakken en daarna de problemen met een hoge prioriteit. Waarom? Je kan alle problemen met een hoge prioriteit laten liggen tot ze belangrijk worden.
Ik ben geen bemiddelaar en heb die opleiding niet gehad. Ik ben vaak gaan luisteren in de rechtbank en en die problematiek goed bestudeerd. Mijn moeder zegt dat ik van ver splinters in iemand anders ogen kan zien zitten ondanks de balk in mijn ogen, of ze er trots op is weet ik niet, maar ja ik denk die gave te hebben. Als je van het gerechtelijk arrondisement Turnhout ben (buurt waar ik woon), maak ik er een ere zaak van dat ik het kosteloos zal oplossen. Het kan wat tijd vergen (rechters, advocaten hebben geen tijd (toch niet echt) als je zo 14 zaken op een voormiddag moet aanhoren en daarna nog een beslissing uittypen ook nog. en dan hop naar de volgende voormiddag (in de namiddag is het kinderen ondervragen op het gerecht)
Volgens mijn schatting is het een vrij eenvoudig probleem dat eenvoudig op te lossen is.
Dit is al de zoveelste poging dat we proberen dit zonder advocaat uit te praten( je ziet, de wil is er wel!), maar daarna , helaas, zijn de spanningen nog groter of, wat nog meer gebeurd, komen ze op hun stappen terug en ontkennen ze dat die afspraken gemaakt zijn!
Als je tot afspraken komt, zet ze op papier ! --> Gisteren nog met iemand gesproken heeft die als motto heeft "dat in het engels meld dat vaak minder meer is" Stel jezelf als doel dat afspraken moeten nagekomen worden. Dat kan mogelijk een goed begin zijn die je schriftelijk vastlegt. "afspraken moet men nakomen" en zet er je handtekening onder. Geef het papier aan de vader. voor de rest zijn jullie oud en wijs genoeg om te weten dat je afspraken moet nakomen.
Handtekeningen van Cruela hoef je niet, je moet met de vader afspraken maken en eisen dat hij zijn afspraken nakomt. (niet verzanden in discussies van afspraken uit het verleden --> vraag aan de vader hoe WE (papa en mama) er kunnen voor zorgen dat als iemand zijn afspraken niet nakomt, je kan nagaan wie zijn afspraken niet is nagekomen)
advies
Respecteer maximaal hoe de vader dit wil en voorstelt (de vaders zijn daar in het algemeen heel sterk in beter dan moeders, vaders willen komen steeds met oplossingen af, maar krijgen er iets van als de moeder niet wil luisteren naar die oplossing.
Moeders daarintegen kunnen een band opbouwen met hun kind die als supperlijm is (libelle intervieuw nr. 4 *slot* met Peter Adriaenssens)
--> wil je meer weten hechting of hechtingspersonen of hechtingsprocessen kan het intressant zijn om er meer over te lezen omdat je oudste dochter gehecht is aan beide (papa en mama)
Zet je welzijn van je oudste dochter voorop als je tot oplossing wil komen, je zal er rustig van worden
Een afspraak die belangrijk is: Zet op papier We proberen eerst via een bemiddelaar ons conflict zelf op te lossen en gaan pas daarna na een advocaat. Zet het al op papier, zet er je handtekening onder en geef het aan de vader... voor de rest wacht je beter af wat de vader er mee doet
RR