Nu ben ik dus een van de vele mensen die op verschillende plaatsen wordt gediscrimineerd omdat mijn kinderen niet zijn ingeschreven op mij adres.
Verder vind ik wel dat u een overschot aan gelijk hebt. Gelijke plichten en gelijke rechten. Het is niet alleen jammer, het is zelfs schandalig dat de politiek niet meer haast maakt van de dubbele domicilie voor kinderen van wie de verblijfsco-ouderschap voeren over de kinderen.
juist... ze blijven maar remedieren maar de kwaal genezen haalt blijkbaar de agenda niet.
Een voorbeeld kan je hieronder lezen:
Uiteraard is het een stap in de goede richting...
Elke co-ouder krijgt recht op sociale woning
Tine Peeters − 15/07/11, 08u56
Vlaams minister van Wonen Freya Van den Bossche (sp.a)
Ouders met kinderen in co-ouderschap hebben voortaan evenveel recht op een sociale woning, ongeacht waar die kinderen officieel wonen. Vlaams minister van Wonen Freya Van den Bossche (sp.a) geeft ook absolute voorrang bij de toewijzing van de sociale woningen aan jongeren die Bijzondere Jeugdzorg begeleidt
Hoewel steeds meer gescheiden koppels met kinderen kiezen voor co-ouderschap, weerspiegelen de inschrijvings- en toelatingsvoorwaarden voor sociale woningen deze evolutie niet. Tot nog toe is het zo dat alleen de ouder bij wie het kind officieel gedomicilieerd is in aanmerking komt voor de verhoogde inkomensgrenzen die gelden voor ouders met kinderen. De andere ouder wordt als alleenstaand beschouwd, ook al wonen de kinderen daar de helft van de tijd. "Dat is onrechtvaardig", zegt Vlaams minister van Wonen Freya Van den Bossche. "Kinderen die afwisselend bij hun vader en moeder wonen, hebben in beide gevallen recht op een comfortabele woning." Voortaan zullen beide ouders dan ook recht hebben op een sociale woning, los van het feit waar de kinderen gedomicilieerd zijn. Ook bij de berekening van de huurprijs en de grootte van de toegewezen woning zal rekening gehouden worden met het co-ouderschap.
Een tweede wijziging die Van den Bossche doorvoert, heeft betrekking op de jongeren die Bijzondere Jeugdzorg begeleidt. Die jongeren krijgen vanaf nu absolute voorrang als ze een sociale woning willen huren. Een voorrangsmaatregel die ook geldt voor jongeren die ontvoogd zijn. Bij deze jongeren heeft de vrederechter beslist dat ze zelfstandig mogen wonen omdat hun thuissituatie uiterst problematisch is. Vaak komen deze jongeren nu nog terecht in een kleine en vaak ook veel te dure kamer of studio.
Met deze twee wijzigingen komt de minister tegemoet aan twee expliciete vragen van de Vlaamse Kinderrechtencommissaris. Van den Bossche: "Dit is een nieuwe stap om de woonzekerheid van kwetsbare mensen, in het bijzonder eenoudergezinnen en jongeren, te garanderen." De sp.a-minister kreeg vorige week al groen licht van de Vlaamse regering om deze aanpassingen door te voeren.
Bron: De Morgen 15 juli 2011
http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/Wetst ... ning.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
RR