brief interesten

ch1984
Topic Starter

brief interesten

#1 , 15 dec 2011 14:16

hallo iedereen,

wij hebben na het verlaten van ons huurappartement nog serieus wat gelden tegoed van de verhuurder. We hebben dit reeds meermaals per AS vermeld. het gaat om ruim 800 €. Ik heb ook al vermeld dat ik interesten zal aanrekenen vanaf een bepaalde datum (die alweer overschreden is).

onze eerste AS dateert van 8 september. Ik zou ook vanaf die dag interesten willen aanrekenen..

Heeft er iemand een voorbeeldbrief hiervoor die een beetje profesioneel overkomt? :-) dat helpt altijd meer dan een eenvoudige brief van een 'leek'..

bedankt!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ch1984
Topic Starter

#2 , 15 dec 2011 14:17

of stap ik best gewoon naar de vrederechter? Heb hiermee al 'gedreigd' in mijn vorige AS..

idealiter wil ik naar vredrechter stappen, maar ook tegelijk onze eis aan hun duidelijk maken van de interesten.. kan ik dit in een brief combineren? namelijk dat ik aankondig dat ik het dossier op de rol heb laten zetten + mjin eis van X euro + interesten?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 dec 2011 14:31

kijk hier eens op de site onder
vastgoed recht onderaan nuttige documenten
http://www.juridischforum.be/forum/viewforum.php?f=87" onclick="window.open(this.href);return false;
Hetgeen u nodig hebt staat er tussen.

Wat de nieuwe AS betreft ..deze moet voldoen aan een aantal vormvereisten
brief bevat plaats datum opgesteld in aantal exemplaren als partijen dus hier vermoed ik 2
Ook de vermelding dat het in gebreke stelling is
Dat u binnen de 14 dagen (na ontvangst) de vrijgave van de som verwacht. Waar staat deze op een geblokkeerde rekening? Dan kan tegenpartij u in kennis stellen dat hij ze bij de bank is gaan vrijgeven.
Tevens dat u vanaf datum waarop geëist ook de wettelijke intrest zijnde 3,75% ( september-oktober ?)wil gestort zien op uw rekening ........
Dat indien u indien geen reactie binnen deze termijn verhuurder zal dagen voor bevoegde vrederechter.
Dat u deze brief (AS) ook als gewone brief zal sturen.
Dat het als laatste waarschuwing wordt geschreven.
Maar lees op deze site ( opzoeken met zoekwoord waarborg - niet terugbetalen) wat er allemaal al geschreven is
Probleem is wat stond er in de vorige brieven?
Zijn deze afgehaald, hoeveel waren dat enz enz

Reclame

Franciscus

#4 , 15 dec 2011 14:32

Als u al gedreigd hebt kan u beter ineens naar de vrederechter.
Brief in opgegeven link.
Kijk ook eens naar reacties hier van Vandebos. ( zoekwoorden waarborg en Vandebos)

ch1984
Topic Starter

#5 , 17 dec 2011 21:08

kijk hier eens op de site onder
vastgoed recht onderaan nuttige documenten
http://www.juridischforum.be/forum/viewforum.php?f=87" onclick="window.open(this.href);return false;
Hetgeen u nodig hebt staat er tussen.

Wat de nieuwe AS betreft ..deze moet voldoen aan een aantal vormvereisten
brief bevat plaats datum opgesteld in aantal exemplaren als partijen dus hier vermoed ik 2
Ook de vermelding dat het in gebreke stelling is
Dat u binnen de 14 dagen (na ontvangst) de vrijgave van de som verwacht. Waar staat deze op een geblokkeerde rekening? Dan kan tegenpartij u in kennis stellen dat hij ze bij de bank is gaan vrijgeven.
Tevens dat u vanaf datum waarop geëist ook de wettelijke intrest zijnde 3,75% ( september-oktober ?)wil gestort zien op uw rekening ........
Dat indien u indien geen reactie binnen deze termijn verhuurder zal dagen voor bevoegde vrederechter.
Dat u deze brief (AS) ook als gewone brief zal sturen.
Dat het als laatste waarschuwing wordt geschreven.
Maar lees op deze site ( opzoeken met zoekwoord waarborg - niet terugbetalen) wat er allemaal al geschreven is
Probleem is wat stond er in de vorige brieven?
Zijn deze afgehaald, hoeveel waren dat enz enz

in vorige brief stond dit (de periode is 14 kalenderdagen na ontvangen schrijven):

"[...] Indien binnen deze periode de afrekening van de betaalde voorschotten niet wordt geregeld, geldt dit schrijven als enige en definitieve ingebrekestelling en zullen wij ons bijgevolg verplicht zien bij het lokale vredegerecht middels een verzoekschrift art 1344bis/ev Ger.W. per vonnis de afrekening en dwangsom bekomen."

ik neem aan dat wij dus zonder probleem nr het vredegerecht kunnen? het geschil gaat over 800 eur dat we nog tegoedh ebben van de verhuurder voor betaalde voorschotten water & gas..

Franciscus

#6 , 18 dec 2011 00:29

verzoekschrift indienen.

Terug naar “Huren”