Wie betaald de aansluitingskosten kabeltelevisie?

Brigittex
Topic Starter

Wie betaald de aansluitingskosten kabeltelevisie?

#1 , 14 dec 2011 23:58

Hallo,

Mijn moeder is pas in een (sociaal) nieuwbouwappartement gaan wonen, waar de kabels voor televisie, telefoon en internet gewoon bloot lagen en dus niet aangesloten waren. Zij heeft dit zelf moeten aanvragen om deze te komen aansluiten, en ook zelf moeten betalen. Zelf vind ik het niet logisch dat je dit als huurder dient te doen. Ik bedoel niet de aansluiting van een modem voor digitale televisie of internet, maar eigenlijk het "bakje" waarin alle kabels dienen in aangesloten te worden.

Kan iemand er een antwoord op geven of het normaal is dat de huurder deze kosten dient te betalen?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 15 dec 2011 00:45

Wie is de abonnee? De huurder? Dan is hij het die de kosten moet betalen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Oude Belg

#3 , 15 dec 2011 08:06

De huurder betaalt; hij beslist toch ook welke provider hij neemt?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 dec 2011 10:35

Er komt een kabel uit de muur / in een contactdoos wel dat is voor de huurder.
Indien in appartementsgebouw dient ook ergens in een gemeen deel een connectie gemaakt te worden eveneens voor de huurder.

Terug naar “Huren”