Nieuwe eigenaar zegt huurcontract op. Hulp!

Vandebos

Re: Nieuwe eigenaar zegt huurcontract op. Hulp!

#46 , 03 dec 2011 15:26

Ok maar zou er toch in plaatsen U te verwittigen wanneer men deze dringende herstelling overeenkomstig art 1719 - 1720 BW komt uitvoeren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jan-e-man
Topic Starter
Contacteer: Website

#47 , 03 dec 2011 19:08

Bij deze meld ik u dat er helaas waterschade is opgetreden in de achterkeuken door een lek in het plat dak.
Daar u mij geen telefoon of emailadres heeft bezorgt, verwittig ik u langs deze minder elegante weg.
De brief komt wellicht van pas voor de verzekering.

Bijgesloten enkele foto's van de wateroverlast.
Graag kreeg ik van u tijdige verwitteging van de datum waarop u deze dringende herstelling
overeenkomstig art 1719 - 1720 BW komt uitvoeren.

Dit schrijven, enkel om de correcte en tijdige ontvangst ervan te garanderen,
laat ik u zowel per gewone als aangetekende post toekomen.

OK zo?

Vandebos

#48 , 03 dec 2011 21:12

Bij deze meld ik u dat er helaas waterschade is opgetreden in de achterkeuken door een lek in het plat dak.
Daar u mij geen telefoon of emailadres heeft bezorgt, verwittig ik u langs deze minder elegante weg.

Graag kreeg ik van u tijdige verwittiging van de datum waarop u deze dringende herstelling
overeenkomstig art 1719 - 1720 BW komt of laat uitvoeren.

OK zo?

Reclame

Oude Belg

#49 , 03 dec 2011 22:29

Daar u mij geen telefoon of emailadres heeft bezorgd, verwittig ik u langs deze minder elegante weg.

Graag kreeg ik van u tijdige verwittiging van de datum waarop u deze dringende herstelling
overeenkomstig art 1719 - 1720 BW komt of laat uitvoeren.

OK zo?
:wink:
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Jan-e-man
Topic Starter

#51 , 04 dec 2011 15:41

:oops: Stomme tikfout.

Jan-e-man
Topic Starter

#52 , 12 dec 2011 21:30

Nog steeds geen reactie van welke aard ook. Raar.

Vandebos

#53 , 12 dec 2011 21:48

Heeft men het schrijven afgehaald? Indien zo wachten tot 14 dagen na kennisname om een ingebrekestelling te zenden waarin u hen verzoekt u binnen de 14dagen te laten weten wanneer binnen de maand het probleem wordt verholpen.

Jan-e-man
Topic Starter

#54 , 12 dec 2011 22:23

Afleveringsdatum 14-11-2011 Afleveringsuur 12:46

Vandebos

#55 , 12 dec 2011 22:50

Dat is het schrijven waarin je de opzeg betwist?

Jan-e-man
Topic Starter

#56 , 12 dec 2011 23:15

Oeps, dat moet ik eens nazien.

Jan-e-man
Topic Starter

#57 , 12 dec 2011 23:24

Brief over waterlek: Afleveringsdatum 06-12-2011 Afleveringsuur 12:40

Vandebos

#58 , 12 dec 2011 23:49

21/12 geen reactie -->brief met ingebrekestelling en uiterste termijn voor reparatie.

Jan-e-man
Topic Starter

#59 , 14 dec 2011 12:31

Victory!
Vandaag aangetekende brief van advokaat:

Concerne: xxxxxxx / WOUTERS
Monsieur,
Je suis consulté par la SPRL xxxxxxx qui me remet votre lettre du 9 novembre reçue le 17 novembre.
J’ai pu convaincre ma cliente d’accepter vos arguments quant au renon.
Par contre, ma cliente me demande de vous notifier par la présente la fin du bail à sa date anniversaire à savoir le 3l.l2.20l2.
Vous voudrez bien prendre les dispositions nécessaires pour quitter les lieux a cette date, de remettre les clefs et d’être présent pour dresser l’état des lieux de sortie.
Quant au paiement la demande de ma cliente est tout a fait justifiée.
Je vous remercie donc d’effectuer vos paiements au compte mentionne sur la lettre du 28 octobre a savoir le xxxxxxxxxxxxxxx ouvert au nom de la S.A. xxxxxxxx, xxxxxxxxxx à xxxx Bruxelles.
Vous trouverez en effet en annexe copie de l’attestation dressée par le notaire BRUSSELMANS.
Veuillez croire, Monsieur, a mes sentiments distingués.

Dat "attestation dressée par le notaire BRUSSELMANS" zat er niet bij. Wat nu?

En wat is dat gedoe met "état des lieux"?

Vandebos

#60 , 14 dec 2011 12:48

Men verzoekt je op de dag van de plaatsbeschrijving aanwezig te zijn.

Wat betreft het ontbrekende attest de advocaat in kwestie een vriendelijk aangetekend schrijven waarin u:

- ontvangst en akkoord van deze opzeg bevestigt. (beter ga je niet krijgen)
- hem meedeelt dat het attest in tegenstelling tot zijn schrijven zich niet bij het aangetekende schrijven bevond.
- u hem een kopie bezorgd van het AS betreffende problemen met het dak en verzoek om dit te repareren en u hem verzoekt zijn cliënt hierover aan te spreken aangezien u bij niet reparatie anders verplicht zal zijn de vrederechter in te schakelen en de nodige vaststellingen te laten verrichten om later hierover geen dispuut tijdens de plaatsbeschrijving te hebben.

Terug naar “Huren”