Tja, het is crisis, hé. Als werkende mens mag je vandaag de dag ook niet meer veronderstellen dat je in alle omstandigheden hetzelfde zal blijven verdienen. Er zijn er genoeg die moeten inleveren op hun loon. Ik kan me voorstellen dat binnenkort de uitkeringen ook herzien zullen worden. Ik hoop als jonge dertiger dat ik later nog op een pensioen mag rekenen, als ik op mijn 70e op pensioen ga...Ik mag toch veronderstellen dat indien iemand zelf werknemer was en door invaliditeit werkongeschikt werd, deze in alle omstandigheden kan blijven rekenen op een inkomen uit een invaliditeitspensioen?
zo ongeveer, ja. het bewijs dat iemand gewerkt heeft voor de invaliditeit is er hier echter niet.Ik mag toch veronderstellen dat indien iemand zelf werknemer was en door invaliditeit werkongeschikt werd, deze in alle omstandigheden kan blijven rekenen op een inkomen uit een invaliditeitspensioen?
mensen die nog nooiit gewerkt hebben,, hebben enkel recht op een wachtuitkering.aan Gebruiker21,ten eerste heb ik niet gevraagd achter taalles en ten tweede,als iemand door ziekte niet meer kan werken en daardoor een vervangend inkomen krijgt zo volgens u een gunst zijn die word verleent aan zo iemand.ik hoop voor u dat u een gezonde dertiger blijft en zo nooit een dergelijke gunst nodig heeft.mensen die zo iets meemaken vragen er zelf niet om.wat dan met mensen die nog nooit hebben gewerkt en direkt recht hebben op een werkloosvergoeding?
Ik zal ooit WEL zo'n gunst nodig hebben: mijn pensioen! Ik hoop dat ik er ook op kan rekenen dat dit behoorlijk zal zijn EN gegarandeerd zolang ik leef. Maar ondertussen heb ik wel een groepsverzekering en doe ik aan pensioensparen. Met andere woorden: ik reken niet te veel op die "gunst".ik hoop voor u dat u een gezonde dertiger blijft en zo nooit een dergelijke gunst nodig heeft.
Je hebt gelijk, het moest me gewoon even van het hart. De zinsnede "in alle omstandigheden kan blijven rekenen op een inkomen uit een invaliditeitspensioen" van Mariette in deze tijden van crisis, van weinig realiteitszin getuigen. That's all.Ik denk dat zo'n discussie hier niet thuishoort, gezien het moeilijk te oordelen is over welke soort invaliditeit waarover het gaat.
Voor de prijs van 70 euro vind u in het hierna vermeld boek vele antwoorden op uw vragen:Mijn vrouw heeft 65 procent invaliditeit, ik ben van plan zelfstandig te worden en er werd haar veteld dat daardoor dat daardoor ze haar invaliditeituitkerings vergoeding zou verliezen. Het kan toch niet zijn dat ze dan zonder inkomen zou komen te zitten? Indien zo, is er dan geen oplossing daarvoor of heeft ze dan recht op een andere uitkering?
[mod JPV: hoofdletters veranderd naar kleine letters]
Ik begrijp totaal niet waarom mijn vraag niet "ten allen tijde" zou mogen zijn? Kan men soms beter lopen als men gehuwd is met een zelfstandige of neemt het zicht toe als de partner een ander statuut heeft?Je hebt gelijk, het moest me gewoon even van het hart. De zinsnede "in alle omstandigheden kan blijven rekenen op een inkomen uit een invaliditeitspensioen" van Mariette in deze tijden van crisis, van weinig realiteitszin getuigen. That's all.Ik denk dat zo'n discussie hier niet thuishoort, gezien het moeilijk te oordelen is over welke soort invaliditeit waarover het gaat.
Als u zo redeneert, zou ik ook graag "ten allen tijde" het loon blijven krijgen dat ik nu verdien. Ik doe tenslotte nog steeds hetzelfde werk. Er zijn echter mensen die nu hetzelfde werk doen als jaren geleden, maar wel loon moesten inleveren. Waarom zouden deze mensen niet "ten allen tijde" op hun loon mogen rekenen, als jij "ten allen tijde" op je uitkering wil rekenen?Ik begrijp totaal niet waarom mijn vraag niet "ten allen tijde" zou mogen zijn?