Verhuren handelspand als woonst toegestaan of niet

Pepe7
Topic Starter

Verhuren handelspand als woonst toegestaan of niet

#1 , 10 dec 2011 21:06

Ik heb interesse om een opbrengsteigendom te kopen.

Het bestaat o.a. uit een gelijkvloers, dat gekend is bij het kadaster als "M.COMMERCE" (het is in wallonië).

Mag ik dit aan iemand verhuren voor bewoning, welke wet verbied dit?

Volgens de makelaar bestaat er geen wet die dit verbied ...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 dec 2011 10:33

Zou je hier best niet eens de VOLLEDIGE kadastrale beschrijving van het pand weergeven. Dan hebben we een idee. Nu krijgen we maar een fraktie te zien. Een MAISON de Commerce is volgens mij MEER dan een gelijkvloers alleen, het is het hele huis.
En als je gelijkvloers en verdieping beiden afzonderlijk wil verhuren, doe je waarschijnlijk een opsplitsing van een eensgezinswoning naar een meergezinswoning, en daar is een bouwvergunning voor nodig, mogelijks ook een bestemmingswijziging. Wees dus volledig in de beschrijving van het pand.

Pepe7
Topic Starter

#3 , 11 dec 2011 18:30

Het gebouw bestaat uit een gelijkvloers en een verdiep.

Elk heeft een eigen straatnummer op een andere straat (en ook een afzonderlijke ingang).
Het gelijkvloers is gekend als "M.COMMERCE".
Het eerste verdiep is gekend als "MAISON" bij het kadaster.

Dus, als ik niet opsplits, is het toegelaten een "M.COMMERCE" te verhuren voor bewoning, of is er een wet die dit verbiedt, zo ja welke?

Reclame

Terug naar “Huren”