verjaringstermijn faktuur van verhuurder...

steven001
Topic Starter

verjaringstermijn faktuur van verhuurder...

#1 , 09 dec 2011 18:31

betreft handelshuur sinds 1995.
De watermeter staat op naam van verhuurder. Hij betaalde rechtstreeks het waterfaktuur aan de maatschappij en faktureerde vervolgens dit aan me door.
Maar sinds 2004 heb ik van verhuurder geen waterfaktuur/bericht meer mogen ontvangen.

Na recent telefonisch contact met de watermaatschappij blijkt dat verhuurder tot op heden, steeds het faktuur heeft betaald.
Niet dat ik hierover klaag maar kan bij beeindiging van de huur (midden 2013) de verhuurder me een faktuur voorleggen van de laatste 8jaar?

Bovenstaande geldt ook voor de onroerende voorheffing die volgens het handelshuurcontract ter mijne laste is.

vriendelijke groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 09 dec 2011 18:40

Afhankelijk van de exacte bepalingen in het contract kan hij tot tien jaar teruggaan.

steven001
Topic Starter

#3 , 09 dec 2011 18:43

Wat bedoel je met exacte bepalingen?

groeten

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 dec 2011 18:51

Volgens mij is de verjaringstermijn vijf jaar (art. 2277 B.W.)

Deze verjaringstermijn is zeer ruim: alles wat jaarlijks, of korter, dus periodiek betaalbaar is. Dus bijvoorbeeld ook de kosten (verwarming, water) die bij de huur komen en ook de onroerende voorheffing.

steven001
Topic Starter

#5 , 09 dec 2011 18:57

Concreet zou verhuurder dus op het einde van de huurovereenkomst(midden 2013) kunnen teruggaan tot 2008?

Geldt dit ook voor indexatie? In mijn contract staat dat de huurprijs "vanuit rechtswege" zal aangepast worden.

groeten

Vandebos

#6 , 09 dec 2011 21:06

Scorpioen heeft gelijk, in deze thread vind je de volledige uitleg.

http://www.juridischforum.be/forum/view ... ngstermijn" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Huren”