Wel tegen de 10e krijgt hij pas het loon ,dus op dit geld moet er gewacht worden
Dat is natuurlijk al iets anders, en niet binnen de normale periode die een overschrijving duurt. In elk geval kan ik je verzekeren dat als die kandidaat huurder onmiddellijk een storting zou gedaan hebben (en bij jouw weigering om de sleutels te overhandigen) hij naar de vrederechter zou gestapt hebben er een grote mogelijkheid zou geweest zijn dat de huurder gelijk zou gekregen hebben. Ook al om de doodeenvoudige reden dat hoe goed je ook denkt in je recht te zijn en volgens VDB "het compromis principe uit de verkoop van onroerend niet bestaat in de verhuur", een vrederechter dat heel anders kan zien. Met andere woorden hij kan de wet zelfs anders interpreteren. Natuurlijk zijn dat een aantal "zou" en heb ik ook geen glazen bol.
Zolang er geen contract werd getekend bent u vrij om te kiezen wie u wenst als huurder.
Daar heb ik dan al dikwijls een andere mening over gehoord hier op het forum, nl. dat het niet steeds nodig is dat er een "verhuurcontract" opgemaakt moet geweest zijn om een verbintenis tot verhuren te bewijzen. Spijtig dat ik dat niet archiveer, maar bij de laatste check-up werkte mijn geheugen nog redelijk goed.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard