Ik weet niet of dit de juiste plek is voor dit onderwerp, zoniet, kan de moderater het op de juiste plek zeten?
Mijn situatie is als volgt, geboren , alleenstaande moeder.
Die heeft iemand leren kennen, en toen ik 5 jaar oud was heeft die persoon mij "erkend"
Maar hij is mijn biologische vader niet, en toen ze 8-9 jaar later terug zijn gescheiden heb ik niet veel contact meer met hem gehad.
Ik heb nog een zus (29), zelfde moeder.
En een andere zus (19-20j), waar ik wettelijk wel verwant mee ben, maar niet biologisch.
Op 26 januari heeft hij zijn huis verlaten , en met weinig sporen op verdwenen.
Politie heeft enkele leads richting Africa, maar niks substantieels.
Politie heeft geen vermoeden van kwaad opzet, op dit moment staat hij slechts " internationaal geseind".
Maar nu zit hij met schulden van Sociale Lasten van zijn eigen bedrijf, die schuldeiser heeft beslag gelegd op het huis dat binnenkort openbaar zal verkocht worden.
MAar ik krijg van niemand informatie, omdat hij wettelijk niet dood is en ik geen volmacht of niks heb.. Idem voor mijn zussen.
Ik heb reeds een notaris aangesproken om informatie te verzamelen over de ganse situatie. Dat was 2 weken geleden, dat loopt.
Deze week krijg ik brief van VMW ivm water contract.
In de brief : mgmt summary :
daar uw vader is overleden, en u erfgenaam zijt vragen we om contact op te nemen om dat contract in orde te maken
Nu, hij is nie dood,hij is vermist.. Ik denk dat VMW grofweg probeert iemand te vinden die de boel voor hun zal regelen.
Ik heb ze gemeld dat ik wettelijk niks kan doen. Dat ik niks weet en niet eens toegang heb tot zijn huis (dat is ook zo).
Maar ik vermoed dat het nu in een soort stroomversnelling komt door die huisverkoop.
Dat er nu nog wel meer aasgieren de ronde zullen maken.
Ik ben op de hoogte van de grote lijnen
2 jaar vermist, dan alles in beheer bij notaris, en 7 jaar wordt er hij dood/vermist verklaard of zo??
In afwachting van de Notaris, en als second opinion..
Kan iemand wat tips geven? Zijn er dingen waarvoor ik ( en zussen) moet opletten?
Zijn er dingen die we nu kunnen doen, zodat we later niet gejost worden, bv door schuldeisers ?