fitnessabonnement + verzekring verplicht

Stepke
Topic Starter

fitnessabonnement + verzekring verplicht

#1 , 05 mei 2007 21:12

Ik ben gisteren weest gaan zien om te gaan fitnessen .

De man achter de toonbank gaf me de prijzen van een abonnement , maar zegde erbij dat ik ook verplicht was een verzekringsbijdrage te betalen .

Dan stel ik me toch de vraag of hij dit kan verplichten ?
Is dit geen manier om nog wat extra inkomsten te hebben .
De zaakvoerder van die fitness zelf is volgens mij toch verplicht zelf een verzekring af te sluiten tegen ongevalletjes die onder zijn klanten gebeuren tijdens het fitnissen .

Als ik het goed voorheb rekent hij deze dus door aan zijn klanten , en houd er volgens mij nog een aardige som aan over .

Trouwens ik heb zelf een hospitalisatieverzekering , waarom zou ik dan voor zoiets moeten bijbetalen .

Is dit wettelijk , en kan de zaakvoerder hiervoor een bijdrage vragen ???

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Heye

#2 , 06 mei 2007 12:08

Hallo,

Dit kan de organisatie zeker doen. In Belgi? zijn er maar twee bijwet verplichte verzekeringen. Namelijk de autoverzekering, en de groepsverzekering voor werkgevers.

Hi kan de prijzen van zijn verzekering integreren in de prijs of een aparte bijdrage laten betalen.

Verplicht is dit niet maar, zeg nu zelf, zou U zich niet maximum indekken?

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

mapleleiah

#3 , 07 mei 2007 14:39

Beste,

Dergelijk tariefsysteem wordt toegepast in alle fitnesscentra en -ketens die ik ken. Ik vind dit niet zo vreemd. Het maakt het allemaal wel duurder, ja, maar dat weet u op voorhand.

Kijk maar eens rond bij andere centra ... wedden dat ze dit allemaal doen?

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Terug naar “Andere”