Hallo,
Via de school van mijn zoon werd een boekenaankoop gedaan via een online boekenverhuur-firma. Eén van de geleverde boeken bleek onvolledig. Er ontbrak een cd-rom. Na telefonisch contact liet men mij weten dat ze een nieuwe zouden leveren en ik dan de oude kon retourneren. Wat ook enige tijd later gebeurde. Maar daar bleek toen ook geen CD-rom in te zitten. Toen ik daarover telefoneerde naar de boekenverhuur, liet men mij weten dat er een online code in het nieuwe boek zat. Dat klopte inderdaad. Voor de verdere afhandeling moest ik nu het tweede boek terugsturen en kon ik de code gebruiken voor het eerste boek. Men zou dan een creditnota opmaken en het geld terugbetalen. Na alles te hebben terug gestuurd, verneem ik nu dat ik de termijn van hun algemene voorwaarden heb overtreden. Het is voor het eerst dat ik van die algemene voorwaarden hoor. Nergens in enige communicatie per email of per brief ontdek ik enige informatie dat dit boek terug moest binnen een bepaalde periode. Wanneer ik op de website op zoek ga, kan ik inderdaad de algemene voorwaarden terugvinden waar volgende staat:
6.2. Indien een klacht van koper/huurder gegrond is, zal SBV het ondeugdelijk geleverde tegen
retournering vervangen door nieuwe producten dan wel het te weinig geleverde alsnog leveren. Indien
de overeenkomst is ontbonden en de koper/huurder al heeft betaald, zal SBV het betaalde volledig
terugbetalen (inclusief de eventueel door SBV in rekening gebrachte verzendkosten) op voorwaarde
dat de koper/huurder de ontvangen leermiddelen onmiddellijk retourneert aan SBV.
Er is inderdaad wel wat tijd over gegaan van mijnentwege, maar ook van hen.
Wil dit nu zeggen dat ik gewoon mijn geld kwijt ben, puur omdat ik het boek te laat terug heb gezonden? Of is de firma ook niet correct geweest door mij niet duidelijk te melden dat ik dit binnen een bepaalde termijn moest terug zenden?
Vriendelijk dank voor wat advies