#10 , 07 dec 2011 09:55
Los van het feit dat het niet te controleren valt, vind ik het "principe" op zich wel terecht. Meeroken is uitermate schadelijk voor kinderen. Kinderen zullen echter nooit tegen hun ouders zeggen dat ze niet mogen roken waar ze bij zijn. Als ouders zelf niet inzien dat roken in het bijzijn van hun kinderen, deze kinderen hun gezondheid serieus in gevaar brengt, dan is het inderdaad aan de overheid om die kinderen te beschermen. Maar zoals ik al zei: praktisch is dit niet controleerbaar.
Verder vind ik ook dat er naar analogie met het rijbewijs ook een "kinderbewijs" zou moeten komen. Om met een wagen te mogen rijden, moet je een "diploma" halen, maar de grootste idioten mogen gewoon aan kinderen beginnen, met alle gevolgen vandien. Kandidaat adoptie-ouders moeten bewijzen dat ze een adoptiekindje waard zijn, maar "natuurlijke" ouders zijn aan geen enkele voorwaarde onderworpen... Je moet in dit land voor het minste een vergunning of iets dergelijks hebben (om te vissen, om een zwembad te graven, voor een kleine verbouwing, enz...), behalve om kinderen te krijgen. Absurd gewoon...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!