Vergoeding voorwerpen in auto

Alice
Topic Starter

Vergoeding voorwerpen in auto

#1 , 29 nov 2011 00:37

Mijn auto stond geparkeerd en werd aangereden en daarbij zijn de voorwerpen die in de auto lagen beschadigd.
Voorwerpen zijn een GPS, laptop en een digitale camera, deze lagen in het koffer.
Mijn vraag is hoe kan ik die onkosten recupereren van de tegenpartij omdat er enige discussie over is.
De schade werd niet opgenomen bij het bestek, maar staan wel vermeld in de PV.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 29 nov 2011 00:39

Laten opnemen in het bestek aangezien het pv duidelijk de vernietiging ervan ten gevolge van het ongeluk meldt?

Alice
Topic Starter

#3 , 30 nov 2011 11:51

Dit heb ik ook vermeld in de PV ... en ook vermeld en aangehaald voor het bestek.
Maar daar werd toen op geantwoord dat dat geen deel uitmaakt van de auto, zijn losse voorwerpen en dus wordt dat volgens hen niet opgenomen. Daar ent tegen een fietsendrager wel omdat dat dan deel uitmaakt van de auto.
En ook tijdens de expertise heb ik dat nogmaals vermeld ... maar werd niet aanvaard.

Reclame

Vandebos

#4 , 30 nov 2011 11:53

Met het PV de familiale verzekering aanspreken voor die voorwerpen?

roharro
Juridisch actief: Ja

#5 , 30 nov 2011 14:48

Als verzekerig tegenpartij die schade niet vergoed moet de tegenpartij dat zelf vergoeden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#6 , 30 nov 2011 19:31

Er is vermoedelijk een autodeskundige komen kijken voor de schade aan de auto. Ik kan begrijpen dat die niets gaat zeggen over de schade van een fototoestel.

Vraag de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij een inspecteur langs te sturen om de schade tegensprekelijk vast te stellen.

Alice
Topic Starter

#7 , 20 dec 2011 11:17

Zelf heb ik geen familiale verzekering.
Dus zal ik alles zelf moeten doen, want een advocaat nemen is ook te kostelijk voor mij.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 20 dec 2011 14:05

Alweer een reden om een familiale met rechtsbijstand te hebben.

Alice
Topic Starter

#9 , 21 dec 2011 16:39

Een familiale verzekering is niet verplicht ... en als alleenstaande, geen kinderen, vind ik dat dan ook niet echt nodig.
Ik ben van mening ... breng je iemand schade toe ... vergoed de persoon ook en dan ben je ook veel meer oplettend.
Nu is het zo'n beetje, zorg dat je verzekerd bent ... en doe maar op.
Maar ook de verzekeringen doen er alles aan om zich terug te kunnen trekken.
Ik denk er nu ook aan om een rechtsbijstandverzekering af te sluiten ... maar dan wel een onafhankelijke.
Dan heb je een advocaat. Maar de meeste zijn van Duitse origine, vb DAS.
Misschien zijn er ook Belgische.
Moet het eens goed uitzoeken.

Terug naar “Verkeersongevallen”