Ik zat een jaar bij collectieve schuldenregelng sinds 5maanden geleden was ik werkloos en had geen inkomen meer..
Na 2maanden zoeken (ik geef toe ik zat niet elke dag bij de interim maar zocht wel) vond ik eindelijk deftig werk..
ondertussen kreeg ik wel brieven van OCMW dat ik 1000euro onmiddelijk moest storten (een schuld voor ik bij collectieve ging) had dit tegen mijn advocaat gezegt.. zijn antwoord let er maar niet op ik krijg die brieven ook hier opgestuurd.. ondertussen kreeg ik wel 4keer diezelfde brief..
Na mijn proefperiode kreeg ik mijn contract en besloot onmiddelijk mijn advocaat te contacteren, hij zei toen tegen mij: Ik had je twee brieven gestuurd en omdat je niet reageerde heb ik je dossier herroepen, ik vroeg hem dan, kan ik het mssn nog goed maken door mijn contract door te sturen? Waarop hij antwoorde je gaat een brief thuis krijgen dat je moet opdagen voor de arbeidsrechtbank, kom met je bewijzen af en dan kan dat terug inorde komen... ondertussen werkte ik al bijna 2 maanden, maar werd nog altijd niet uitbetaald..
Ik was bij de rechtbank en ik zag mijn advocaat binnenkomen, hij keek me aan en negeerde mij volledig.. Op dat moment besefte ik dat hij de tegenpartij ging zijn en dat hij zo heeft gesproken aan de telefoon zodat ik op men eentje naar de arbeidsrechtbank zou gaan zonder een advocaat..
Het was onze beurt ik klapte gewoon dicht door de zenuwen, verbazing en sluwheid van die advocaat ik stond daar met een mond vol tanden toen het men beurt was om me te verdedigen het enigste wat ik zei was: hier is mijn bewijs dat ik werk, ik kan van mijn kant er niets aan doen dat ik niet tijdig word uitbetaald.. Toen had de rechter direct gezegd van uw collectieve schulden regeling word gestopt u ontvangt de 15de een brief thuis,
maar heb nog steeds niets ontvangen..
Wat kan ik nu doen?
Ik heb gehoord en gelezen ergens dat als je zaak word herroepen dat je 5 jaar lang geen collectieve schuldenregeling meer kan krijgen.. Hoe geraak ik er dan uit :s
OCMW kan mij niet helpen omdat ze zelf al schuldeisers zijn en de schulden te groot is...
Er moet toch nog een manier zijn, ik kan echt niet geloven dat ik bewijs heb dat ik werk en toch nog men collectieve schuldenregeling 2maanden daarna kwijtraak!!