Gebruik niet-afgesloten gsm 2 jaar na ontslag - gevolgen?

GMS
Topic Starter

Gebruik niet-afgesloten gsm 2 jaar na ontslag - gevolgen?

#1 , 22 nov 2011 16:41

Heb een vraag m.b.t. de mogelijke gevolgen bij de volgende situatie...?

Na het aflopen en niet verlengen van een interimcontract bij een multinational werd een werkgsm niet teruggevraagd
Eerst was er "Wow, ze hebben m'n toestel vergeten terug te vragen, ik kan het toestel verder (gratis) gebruiken"
Ze maakte de vergelijking met niet-teruggevraagde veiligheidsschoenen (sic)
Tot hier kan ik haar nog begrijpen

Maar na een week of twee werd het wow-gevoel nog groter toen het gsmnummer niet gedeactiveerd werd
Sindsdien blijft die persoon eerst voorzichtjes maar nu intensief (rond)bellen
Waarschuwingen dat dit eigenlijk diefstal is, doet ze af als onzin...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 22 nov 2011 17:32

de oude werkgever kan alle bedragen terugvorderen
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

ganapathi tantra

#3 , 22 nov 2011 18:09

en hopelijk daar bovenop een fikse schadevergoeding.
Tenminste dat zou ik toch doen als werkgever want hoe je het draait of keert dit is en blijft pure diefstal
van bedrijfsmodaliteiten die eigen zijn aan de werkgever en niks te zien hebben met de werknemer.
Het is een door het bedrijf verleende gunst die eindigt éénmaal er geen arbeidskontrakt meer is.
Men kan zelfs geen onwetendheid gaan veinzen gezien men zeer duidelijk de oorsprong kent en weet
Eigenlijk ook een beetje zielig om zo'n gedrag te verspreiden.
Maar ja op een ander forum heb ik zoiets dergelijk ook in discussie gezien omtrent het eleck verbruik
van een leverancier. Blijkbaar vonden velen op dat forum dat normaal dat men misbruik maakte van
een door toeval onstane situatie
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Reclame

JPV

#4 , 22 nov 2011 20:20

en hopelijk daar bovenop een fikse schadevergoeding.
Tenminste dat zou ik toch doen als werkgever want hoe je het draait of keert dit is en blijft pure diefstal
van bedrijfsmodaliteiten die eigen zijn aan de werkgever en niks te zien hebben met de werknemer.
even duidelijk maken dat men op dit moment geen werkgever/werknemer-relatie heeft. De eis voor een schadevergoeding zal dan ook niks met die relatie meer te maken hebben, wel met een ordinaire dief zijn en dus zo behandeld moeten worden door de rechtbank.

ganapathi tantra

#5 , 22 nov 2011 22:12

een leuke reactie om op voort te breien JVP. Vraag van mij is dan ook aan welke rechtbank je zoiets zou moeten voorleggen.
Arbeidsrechtbank (gezien de oorsprong ligt in het kader van een overeenkomst die weliswaar niet meer bestaat) of een andere
rechtbank ?
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Fore

#6 , 22 nov 2011 22:29

Burgerlijke partijstelling bij gerechtelijke vervolging?
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

JPV

#7 , 23 nov 2011 13:45

een leuke reactie om op voort te breien JVP. Vraag van mij is dan ook aan welke rechtbank je zoiets zou moeten voorleggen.
Arbeidsrechtbank (gezien de oorsprong ligt in het kader van een overeenkomst die weliswaar niet meer bestaat) of een andere
rechtbank ?
alle vorderingen uit een arbeidsovereenkomst verjaren 1 jaar na het einde van de arbeidsovereenkomst, dus ook deze. Zal dus een burgerlijke vordering moeten zijn, zoals Fore zegt.

Terug naar “Archief”