Mondeling akkoord

kdo
Topic Starter

Mondeling akkoord

#1 , 21 nov 2011 16:12

Als bezoekers mijn huis komen bezichtigen, en we een verkoopprijs overeenkomen, kunnen zij enkele dagen later zomaar alles annuleren?
Is een mondelinge overeenkomst niet bindend? Hoe bewijs je dit?
Compromis was opgesteld maar nog niet getekend.
Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 21 nov 2011 16:15

Mondelinge overeenkomst is bindend, maar als je die niet kan bewijzen sta je nergens. Volgende keer het gesprek opnemen, is perfect legaal (1 deelnemer moet akkoord zijn, en ik denk dat u wel akkoord zult zijn met een opname die u zelf maakt), of meteen iets op papier zetten (in tweevoud, dateren, door elke partij ondertekend).

kdo
Topic Starter

#3 , 21 nov 2011 16:20

Maar compromis was opgesteld tussen mijn notaris en notaris van tegenpartij, dit gaat toch niet zomaar gebeuren?

Reclame

fendtje

#4 , 21 nov 2011 17:47

Maar compromis was opgesteld tussen mijn notaris en notaris van tegenpartij, dit gaat toch niet zomaar gebeuren?
en daar staat dan nog gewoonlijk in onder verkrijgen van lening .
dus een verkoop wanneer geldig al minimum een maand na tekenen compromis van aankoop.
denken vandaag is verkocht , jammer maar geduld is wat helpt.

roharro
Juridisch actief: Ja

#5 , 21 nov 2011 17:58

Maar hij was nog niet ondertekend. Handtekening is wel nodig!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Kopen”