droomhuis met vocht

roelsstephen
Topic Starter

droomhuis met vocht

#1 , 19 nov 2011 03:21

hallo,

na een lange tijd intensief te zoeken, zijn wij uiteindelijk op ons droomhuis uitgekomen.
aanvankelijk wilden we zoiets kopen, maar aangezien de markt klein is voor dat type woningen, hebben we besloten dan toch maar te huren voor een termijn.

nu bij de bezichtiging van het huurhuis, kregen we vermeld door het vastgoedkantoor dat er een tijd geleden vochtproblemen in de badkamer waren geweest, en die zou volgens hen (en ook de huidige huurders) behandeld moeten geweest zijn. Is er een manier om hierachter te kunnen komen? wij willen graag bewijzen, want onze gezondheid gaat alsnog voor!

Bij het bekijken van de zolderruimte's zagen we dat de kamer aan de noordelijke kant, nogal veel basten en plekken vertoonde. Nu het huis is van 1930 dus een zolderruimte hoeft niet perfect in orde te staan. Maar bij het goed rondkijken zagen we dat er een kleine verzakking was van de vloer, waardoor je de baksteen kon zien tussen de twee verdiepen.

Dit is ons absolute droomhuis, maar zijn er manier waarvan we zeker kunnen zijn dat dit opgelost is? en zoniet, kunnen we de verhuurder bij aanvang van de huurovereenkomst verplichten de benodigde herstellings- en renovatiewerken te doen?

ik hoop snel een antwoord te verwachten, want vochtplekken of niet, het zal zowiezo snel verhuurd zijn, met of zonder ons :'(

en dan nog een kleine bijkomende inlichting, stel nu dat we een voorstel tot kopen zouden indienen bij de verhuurder, wie draait er dan op voor de kosten?

met vriendelijke groeten,
rs.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 nov 2011 11:59

Misschien om te beginnen eens een deskundige (architect of zo) raadplegen en deze met u het huis laten bekijken.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 19 nov 2011 13:33

Sluit me aan bij Franciscus. Ingeval van twijfel huis laten bekijken door deskundige alvorens te kopen.
Wat betreft kosten gaat u er best vanuit dat u als koper daar zal voor opdraaien, gelet op de ouderdom van het huis (1930).
Ingeval van betwisting over kosten achteraf zal rechter die ouderdom zeer zwaar laten doorwegen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

koen999

#4 , 19 nov 2011 14:39

bericht verwijderd had het niet goed gelezen

roelsstephen
Topic Starter

#5 , 05 dec 2011 20:02

en kan ik, als ik het huis zou huren ipv kopen, de huisbaas ook verplichten om te bewijzen dat het opgelost is, of dat hij het moet maken?

merci! :)

Terug naar “Huren”