besteld, betaald, niets ontvangen, geen betaling in retour

Benoitt
Topic Starter

besteld, betaald, niets ontvangen, geen betaling in retour

#1 , 15 nov 2011 02:54

Hallo

Ik heb een probleem met een online bestelling (besteld in NL).

Ik heb materiaal besteld bij een shop in nederland.

De levering werd steeds uitgesteld met smoesjes. Na vele valse beloftes over de levering, hebben wij na een maand wachten de levering geannuleerd en onze centen terug gevraagd. Dit bleek ok voor de winkel.

Nu opnieuw een maand verder hebben wij nog steeds onze centen niet terug gekregen. Als we contact opnemen met de winkel, krijgen we steeds dezelfde smoesjes te horen. "Problemen met de boekhouder." "Uw bankgegevens zijn niet correct. " "Dat moest al lang betaald zijn." "Er is een probleem met de bank".
Telkens zou de winkel ons op de hoogte houden, telkens doen ze dat niet.

2 weken geleden heb ik een aangetekend schrijven gestuurd met de vraag om de aanbetaling binnen de 5 werkdagen retour over te maken etc.
Enkel telefonisch reageert men, emails of AS worden niet beantwoord.

Tot op vandaag heb ik nog steeds niks ontvangen.

Wat is het beste dat we kunnen doen? Eventueel een advocaat raadplegen of een deurwaarder aanstellen? Hoe zit het met het grensoverschrijdende aspect (BE-NL)?
Gezien de feiten duidelijk zijn, is het mogelijk om een rechtzaak aan te spannen en alle kosten (advocaat/gerecht + onkosten) terug te vorderen?

alvast bedankt voor jullie mening.

PS: Op hun webwinkel is de sectie "algemene voorwaarden" niet ingevuld dus deze kan ik niet raadplegen.

groetjes

Benoit

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Benoitt
Topic Starter

#2 , 16 nov 2011 17:31

advocaat genomen. toch bedankt voor de hulp.

hippo

#3 , 18 nov 2011 13:36

Hi Benoit,
veel succes toegewenst, het is iets wat al te veel gebeurt met die kopen op internet.
Zelf koop ik enkel van sites met een keurmerk, die moeten garanderen dat alles goed afgehandeld wordt (Thuiswinkel waarborg of webshop keurmerk).
Heb zelf problemen gehad met ibood.be
Die sites zijn goed zolang alles goed loopt, maar van zodra er problemen zijn hoor je ze niet meer

Misschien is het voor iedereen interessant mocht je hier het vervolg en resultaten posten.

Reclame

Vandebos

#4 , 18 nov 2011 13:44

Eerste stap die u zonder advocaat had kunnen nemen was klacht neerleggen bij de Nederlandse Economische inspectie.

SXTC

#5 , 25 nov 2011 17:06

Goede raad, koop zo weinig mogelijk bij Nederlanders. De meeste oplichters komen blijkbaar van daar (van wat ik online kan lezen over oplichting bij reizen, meubels, diensten, etc...).
Ik zeg niet dat ze allemaal oplichters zijn maar dom zijn ze niet ^^
Als ik je raad kan geven voor de toekomst, probeer zoveel mogelijk te weten te komen over die shop voor je er koopt (opinie en klachten van mensen, zoek ernaar.. als er zijn vind je ze vast terug en weet je snel met watvoor volk je te maken hebt). Ik hoop dat je je geld hoedanook kan terugvorderen. Kan je de link van die shop posten? Of is dit niet toegelaten? Indien dit zo het geval is, kan je de link dan sturen via pm, dan zal ik eens kijken watvoor een shop het is.

bartvdv

#6 , 25 nov 2011 18:55

Tssss.

Werkmanssteeg

#7 , 25 nov 2011 20:04

Ik heb het ook voor gehad.. Het leek nochthans een betrouwbaar reisbureau, de reis op zich was relatief goed geregeld, maar toen ik een extra nacht ginder moest blijven omwille van een staking, oh jee
Leek met sterke interesse in en vrij veel kennis van arbeidsrecht. U moet mijn posts met het nodige voorbehoud te nemen en steeds bijkomende bronnen raadplegen.

Benoitt
Topic Starter

#8 , 09 dec 2011 08:48

Ja hoor: http://www.zelfleggen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. De website is 'per toeval' vandaag offline gehaald.

Ze hebben nog enkele 'zuster'websites ook. Die zullen hun klanten wellicht op dezelfde manier bestelen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Ik heb ook klacht neergelegd bij het europees consumentencentrum.

We hebben op aanraden van onze advocaat, een profitletter laten verzenden door een gerechtsdeurwaarder.

Ze hebben bezwaar terug gezonden, alleen kan ik de brief pas straks ophalen. De juiste inhoud van hun verweer ken ik dus nog niet.

Hoe kan men nu verweer voeren bij een zaak die zo duidelijk is? Ik post het verdere verloop.

knokkie

#9 , 09 dec 2011 09:12

Ik heb zo ook es een geschil gehad met een duitse handelaar.Er bestaat zoeits als test-aankoop maar dan speciefiek voor probs met het buitenland.het heet ECC geloof ik.Zij hebben voor mij bemiddeld en aangeteknde brieven gestuurd en uiteindelijk is het toch in orde gekomen en heb ik mn geld(170E) terug gehad! Maar het blijft idd uitkijkn wat je koopt op het internet......

Benoitt
Topic Starter

#10 , 09 dec 2011 09:43

Bij het Europees Consumenten Centrum (ECC) heb ik al klacht ingediend. Maar voorlopig nog geen reactie ontvangen.
Het ECC kan trouwens niet dwingen tot betaling, enkel bemiddelen...

Vandebos

#11 , 09 dec 2011 11:15

Wat was de inhoud van hun bezwaar?

Benoitt
Topic Starter

#12 , 09 dec 2011 14:23

Ik dacht dat er bezwaar zou komen, het is één van onze eigen aangetekende zendingen die terug is gekomen.

Dus tot zo ver:
* Besteld en betaald 23/09/2011
* Klacht bij ECC en e-cops 11/2011
* Ingebrekestelling 11/11/2011 (aangetekend, afgeleverd)
* Brief deurwaarder 05/12/2011 ('profitletter')

Ik vermoed dat de offcieele dagvaarding de volgende stap zal moeten worden...

mvg

Terug naar “Consumenten Koop”