Franciscus wat bedoel je met AS?
De technische keuring waar de wagen was gekeurd is ondertussen op de hoogte gebracht. Er zouden 2 mensen naar het schijnt onderworpen worden aan een intern onderzoek (met ontslag als gevolg misschien). Het is dus duidelijk dat dit geen alleenstaand geval is want anders zouden ze niet ZO snel reageren. Ik heb enkel via de website geïnformeerd naar de mogelijkheden. Misschien heeft mijn garagehouder hier iets over gezegd want die gaat regelmatig naar die keuring met wagens. Maar dan nog... ze kijken niet na of het correct is tenzij ze kunnen zien of een wagen effectief al dan niet gekeurd werd. Dan snap ik het wel.
Wat ik nu niet snap is dat ik naar het schijnt nu wel verplicht ga zijn de wagen aan te bieden voor een nieuwe keuring voor verkoop. Maar natuurlijk zegt de verkoper dat hij NIETS meer met deze zaak te maken heeft en dat alles volgens hen normaal verlopen is. Wat eigenlijk wel zo is. Want ik zou hem kopen als hij gekeurd was voor verkoop... hoe hij het gedaan heeft werd niet vermeld.
Maar als ik de wagen opnieuw moet aanbieden en hij wordt afgekeurd voor zaken die veel geld kosten dan zit ik in de problemen... ik zocht een redelijk goedkope oplossing voor mijn mobiliteitsprobleem. En ik dacht dat 2500€ voor een wagen van 8 jaar ervoor zou moeten zorgen dat het toch nog een redelijke goede wagen was.
Het is niet de bedoeling dat IK opdraai voor de herstellingskosten aan deze wagen. En de verkoper heeft ook laten weten dat hij dit niet zal doen. Maar eens een rode kaart zit ik met de gebakken peren. Ik wil enkel de wagen laten herkeuren als ik er 100% zeker van ben dat dit voor mij geen nadelige gevolgen zal hebben. Anders doe ik het niet en beid ik de wagen te koop aan voor export/handelaar. Want in beide gevallen verlies ik toch geld. Maar dit laatste is het snelste.
Wel erg dat als brave burger je uiteindelijk moet opdraaien voor een falend systeem