Aankoop 2de handswagen met keuring maar...

4ringsdude
Topic Starter

Re: Aankoop 2de handswagen met keuring maar...

#16 , 14 nov 2011 15:07

Die 50€ neerleggen volgend jaar is zeker geen optie.
Ik hou er meer rekening mee dat er iets ernstig over het hoofd gezien werd waardoor dit voertuig een gevaar kan betekenen... voor mij en voor andere.
Als ik tenminste zou weten dat hij betaalde om zo geen andere uitlaat te moeten steken en geen andere bandjes dan kan ik het een beetje begrijpen, maar als ze op de keuring gevaarlijke zaken ook niet opgeschreven hebben is dat veel erger vind ik dan dat ze een achterste pot over het hoofd zien.

Ik ga morgen naar mijn garagist horen en dan ook zien of het nuttig is een diagnose door VAB te laten uitvoeren. Want als het geen nut heeft vraag ik gewoon aan Ford hier om de wagen volledig na te zien en de nodige herstellingen uit te voeren. Of ik verkoop de wagen gewoon weer verder zonder keuring (voor export... aan een meeneemprijs)

die gast zou naast het voorschot zeker en vast nog meer gewild hebben voor de zogezegde kosten die hij gemaakt heeft om hem te keuren enz...
Ik dacht dat ik zoals ik nu handelde het beste gedaan heb. want ik stop de verkoop niet en ben in mijn recht. Hij mag geen ambtenaar omkopen om de wagen erdoor te krijgen. Dus als ik dat kan bewijzen dan denk ik dat het goed zit . Nog enkel zien welke stappen ik dan moet ondernemen.
Want kan ik eisen dat ik mijn geld terug krijg en hij de wagen? Met een schadevergoeding aangezien ik kosten gemaakt heb. Kan ik de vorige eigenaar verplichten alles wat niet door de keuring zou gegaan zijn op zijn kosten te laten herstellen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
huurder45

#17 , 14 nov 2011 17:12

Als het mogelijk is die wagen terugbezorgen en jij uw geld terug. En koop een deftige auto. Als je die wagen gekocht hebt dan heb je die banden etc toch al gezien? Of heeft hij u wijsgemaakt dat hij alles ging vernieuwen.
En is het uw eerste wagen?

4ringsdude
Topic Starter

#18 , 14 nov 2011 21:39

Natuurlijk heb ik de wagen gezien. en natuurlijk was het de bedoeling dat hij alles wat niet in orde dan ook in orde zou brengen zodat hij door de keuring zou geraken.
Nee dit is zeker niet mijn eerste wagen.

De verkoper wilt er niets meer mee te maken hebben en reageert zelf niet meer. Ik kan ondertussen ook aantonen dat hetgeen hij uit de wagen haalde de oorzaak is de panne en de bijna brand in de koffer van de wagen.

Ik heb 2 mogelijkheden gekregen om klacht neer te leggen. 1 via de ombudsdienst en de andere via het organisme die de keuring controleert.

In het slechtste geval kan ik meedingen voor het wrak van het jaar.... ik denk dat ik een grote kans maak :)

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#19 , 14 nov 2011 22:53

AS en daarna rechtbank

4ringsdude
Topic Starter

#20 , 15 nov 2011 14:55

Franciscus wat bedoel je met AS?

De technische keuring waar de wagen was gekeurd is ondertussen op de hoogte gebracht. Er zouden 2 mensen naar het schijnt onderworpen worden aan een intern onderzoek (met ontslag als gevolg misschien). Het is dus duidelijk dat dit geen alleenstaand geval is want anders zouden ze niet ZO snel reageren. Ik heb enkel via de website geïnformeerd naar de mogelijkheden. Misschien heeft mijn garagehouder hier iets over gezegd want die gaat regelmatig naar die keuring met wagens. Maar dan nog... ze kijken niet na of het correct is tenzij ze kunnen zien of een wagen effectief al dan niet gekeurd werd. Dan snap ik het wel.

Wat ik nu niet snap is dat ik naar het schijnt nu wel verplicht ga zijn de wagen aan te bieden voor een nieuwe keuring voor verkoop. Maar natuurlijk zegt de verkoper dat hij NIETS meer met deze zaak te maken heeft en dat alles volgens hen normaal verlopen is. Wat eigenlijk wel zo is. Want ik zou hem kopen als hij gekeurd was voor verkoop... hoe hij het gedaan heeft werd niet vermeld.
Maar als ik de wagen opnieuw moet aanbieden en hij wordt afgekeurd voor zaken die veel geld kosten dan zit ik in de problemen... ik zocht een redelijk goedkope oplossing voor mijn mobiliteitsprobleem. En ik dacht dat 2500€ voor een wagen van 8 jaar ervoor zou moeten zorgen dat het toch nog een redelijke goede wagen was.

Het is niet de bedoeling dat IK opdraai voor de herstellingskosten aan deze wagen. En de verkoper heeft ook laten weten dat hij dit niet zal doen. Maar eens een rode kaart zit ik met de gebakken peren. Ik wil enkel de wagen laten herkeuren als ik er 100% zeker van ben dat dit voor mij geen nadelige gevolgen zal hebben. Anders doe ik het niet en beid ik de wagen te koop aan voor export/handelaar. Want in beide gevallen verlies ik toch geld. Maar dit laatste is het snelste.

Wel erg dat als brave burger je uiteindelijk moet opdraaien voor een falend systeem :(

mava105

#21 , 15 nov 2011 15:47

Garagehouder voor de vrederechter dagen zal de enige oplossing zijn

roharro
Juridisch actief: Ja

#22 , 15 nov 2011 16:31

Garagehouder voor de vrederechter dagen zal de enige oplossing zijn
Ik denk dat de verkoper geen garagehouder is, want in dat geval zou die een waarborg moeten verlenen en zou vraagsteller daar bijgevolg kunnen op terugvallen.....
Laatst gewijzigd door roharro op 15 nov 2011 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Lousia

#23 , 15 nov 2011 17:36

Heeft U de wagen bij een handelaar gekocht of partikulier ?Ik heb hetzelfde meegemaakt .

4ringsdude
Topic Starter

#24 , 16 nov 2011 07:14

Particulier...tot mijn grootste spijt anders was het probleem reeds opgelost geweest.

Ondertussen redelijk wat nieuwe ontwikkelingen. De verkoper heeft een telefoontje gekregen van de technische keuring in verband met een klacht dat lopend is. Hij heeft mij daarop direct gebeld met de vraag wat er gaande was. Hij vertelde mij ook een veel groter deel van het verhaal.
De wagen was niet van hem, maar van iemand anders die hem geld moest. Het is ook die persoon die iemand op de keuring kende. Hijzelf heeft gewoon een afspraak gemaakt voor verkoop en is gegaan... wat hij ook niet vertelde was dat hij zaken had veranderd aan de wagen zodat hij gekeurd zou worden. en daarna heeft hij de zaken die ik gezien had er terug op gezet...

Moest hij toen gewoon gezegd hebben dat er zaken vervangen waren om door de keuring te gaan zou het deze heisa denk ik niet veroorzaakt hebben. Mijn garagehouder die de wagen takelde dacht identiek hetzelfde...

Maar uiteindelijk zouden ze dus op de keuring gewoon laks geweest zijn wat het nakijken betreft van de wagen.
De vorige eigenaar (niet de verkoper) heeft ook iets laten weten waardoor de verkoper nu redelijk lastig is aangezien hij niet graag bedreigd wordt (wat ik kan begrijpen), enkele mensen op keuring zouden reeds onder hun voeten gekregen hebben en er zou met ontslag gedreigd zijn.
Wel leuk om te weten is dat de verkoper in het bezit is van de klacht samen met AL mijn gegevens!!! Hoe kan hij dit verkrijgen tenzij ze dat op de keuring hebben doorgegeven. Dit vond ik echter schandalig.
Daarnaast moet ik nu op eigen kosten een herkeuring krijgen en dan maar afspreken wat er gebeurd als ik een rode kaart krijg.

Mijn besluit staat hier dus vast... wagen wordt voor export aangeboden want wil niet eindigen met bedreigingen aangezien de echte eigenaar niet echt te vertrouwen is daarvoor... en ik dus niets van hem afweet.

huurder45

#25 , 16 nov 2011 08:46

Particulier...tot mijn grootste spijt anders was het probleem reeds opgelost geweest.

Ondertussen redelijk wat nieuwe ontwikkelingen. De verkoper heeft een telefoontje gekregen van de technische keuring in verband met een klacht dat lopend is. Hij heeft mij daarop direct gebeld met de vraag wat er gaande was. Hij vertelde mij ook een veel groter deel van het verhaal.
De wagen was niet van hem, maar van iemand anders die hem geld moest. Het is ook die persoon die iemand op de keuring kende. Hijzelf heeft gewoon een afspraak gemaakt voor verkoop en is gegaan... wat hij ook niet vertelde was dat hij zaken had veranderd aan de wagen zodat hij gekeurd zou worden. en daarna heeft hij de zaken die ik gezien had er terug op gezet...

Moest hij toen gewoon gezegd hebben dat er zaken vervangen waren om door de keuring te gaan zou het deze heisa denk ik niet veroorzaakt hebben. Mijn garagehouder die de wagen takelde dacht identiek hetzelfde...

Maar uiteindelijk zouden ze dus op de keuring gewoon laks geweest zijn wat het nakijken betreft van de wagen.
De vorige eigenaar (niet de verkoper) heeft ook iets laten weten waardoor de verkoper nu redelijk lastig is aangezien hij niet graag bedreigd wordt (wat ik kan begrijpen), enkele mensen op keuring zouden reeds onder hun voeten gekregen hebben en er zou met ontslag gedreigd zijn.
Wel leuk om te weten is dat de verkoper in het bezit is van de klacht samen met AL mijn gegevens!!! Hoe kan hij dit verkrijgen tenzij ze dat op de keuring hebben doorgegeven. Dit vond ik echter schandalig.
Daarnaast moet ik nu op eigen kosten een herkeuring krijgen en dan maar afspreken wat er gebeurd als ik een rode kaart krijg.

Mijn besluit staat hier dus vast... wagen wordt voor export aangeboden want wil niet eindigen met bedreigingen aangezien de echte eigenaar niet echt te vertrouwen is daarvoor... en ik dus niets van hem afweet.
Voila, zoals ik gezegd had :wink:

huurder45

#26 , 16 nov 2011 09:04

4ringsdude, niet teveel geloven van die verkoper! Het is ZIJN schuld, en hij probeert u wat blaasjes wijs te maken. Het wordt hem te heet want hij heeft klachten gehad en nu probeert hij hem er tussen uit te muizen.

Ik zou zeggen: DESTROY HIM !! Het zal zijn laatste keer geweest zijn!!

mava105

#27 , 16 nov 2011 10:57

Was waarschijnlijk geen occasionele verkoper zoals hij wil laten uitschijnen. Een man die VOOR keuring dingen in orde maakt, en ze NADIEN terug wegneemt is een bedrieger die met de levens van mensen speelt. Je ziet ze regelmatig, de zogezegde toevallige autoverkopers, maar die dan wel alle weken minsten één auto verkopen.
Ik zou klacht neerleggen bij de politie, want die man doet morgen opnieuw hetzelfde met een ander slachtoffer. Ook klacht neerleggen voor stalking en bedreiging, want die man gaat u niet gerust laten alleen maar omdat jij die auto terug verkocht hebt voor export, en al zeker niet als ook de keuring achter zijn veren gaat aanzitten. Het feit aleen al dat hij al uw gegevens heeft kunnen bemachtigen zegt al genoeg

Terug naar “Consumenten Koop”