Een moeilijke

superboboo
Topic Starter

Een moeilijke

#1 , 04 apr 2007 09:30

Ik heb net een appartement gekocht om te renoveren met enkele huurders in. Ik wil zo snel mogelijk het appartement zelf bewonen. Het probleem is dat de huurders niet proper leven in het appartement en ik heb een aanvraag ingediend om het onbewoonbaar te laten verklaren. Die aanvraag is goedgekeurd.
Hoe krijg ik de huurders er gemakkelijkst uit?
Wanneer krijg ik de huurders er gemakkelijkst uit?

Vriendelijk bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 05 apr 2007 11:30

De elementaire vereisten van veiligheid,hygi?ne en bewoonbaarheid zijn
beschikkingen van openbare orde.Een woning die daar niet aan voldoet wordt onttrokken aan de handel en kan niet het voorwerp uitmaken van een huurovereenkomst(art.6 en 1128 B.W.).Mocht zodanige woning toch verhuurd worden,dan is de overeenkomst NIETIG(Vred.Gr?ce-Hollogne 11 juli 2000,Echos log. 2000,123,noot THOLOME,L.)

Is de huurovereenkomst nietig wegens onbewoonbaar-verklaring van de
woning,dan moet dit contract niet meer verbroken worden en is het aldus be?indigde huurcontract in principe van geen nut meer.

superboboo
Topic Starter

#3 , 24 apr 2007 20:41

kan een onbewoonbaar verklaard pand (dat dus uit de handel gehaald wordt zoals bij uw antwoord vermeld) dan wel verkocht worden?

Reclame

subaru

#4 , 27 apr 2007 05:17

kan een onbewoonbaar verklaard pand (dat dus uit de handel gehaald wordt zoals bij uw antwoord vermeld) dan wel verkocht worden?
er worden toch dagelijks panden verkocht waar er enorm veel werk aan is moet toch wel lukken dan denk ik

superboboo
Topic Starter

#5 , 27 apr 2007 10:18

heeft er iemand een sluitend antwoord daarop?

Terug naar “Kopen”