Vraagje.
Ik heb op 21/04/2010 een aankoop gedaan bij een kleine garage.
De aankoop was een tweedehands moto.
Hiervan heb ik nooit een factuur gekregen.
Na een "meningsverschil" met de verkoper heb i de betalingen stopgezet en hem herhaaldelijk gezegd dat ik niet verder betaal als ik geen factuur krijg.
Na enkele maanden had deze man plots klacht ingediend bij de politie tegen mij om de betaling te kunnen bekomen.
Ik ben een verklaring moeten gaan afleggen en daarna nooit meer wat van gehoord.µ
In deze verklaring heb ik ook laten zetten dat ik eerst een factuur wens te hebben voor er verder betaald wordt.
Nu krijg ik vandaag 09/11/2011 plots een brief van een deurwaarder in mijn bus om toch nog over te gaan met betaling binnen de 8 dagen vanaf heden, of anders wordt er een rechtzaak van gemaakt.
Ik heb nooit een factuur gezien, nooit per post enige herinnering gekregen tot betaling van het openstaande bedrag.(wel heeft de verkoper regelmatig mijn vrouw die toen hoogzwanger was komen lastigvallen aan onze voordeur)
Graag had ik dus geweten wat ik allemaal zou kunnen doen om die rechtzaak te vermijden en toch of niet verder te moeten betalen, of op zn mins eerst een factuur te verkrijgen voor ik verder betaal.
Alvast bedankt