contract bouwen van een woning

lapje
Topic Starter

contract bouwen van een woning

#1 , 24 apr 2007 10:44

Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik wens al een tijdje van mijn man te scheiden maar het enige wat me weerhoudt is nl. dat we een contract hebben getekend met een bouwfirma dat ze binnen 2 jaar gaan beginnen aan ons huis. ik vrees ervoor dat we een serieuze boete gaan moeten betalen en dat houdt mij tegen. Evenals dat we ook samen een firma hebben. Weet iemand of die bouwfirma mij kan beboeten indien ik van mijn man zou weggaan. Want financieel kan ik die bouw alleen niet aan.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer

#2 , 24 apr 2007 13:06

Ik kan je enkel aanraden om daarvoor eens een raadsman/vrouw aan te spreken, want zowel voor jullie firma als voor dat bouwcontract spelen de vorm en kleine letters een belangrijke rol en de manier waarop je echtgenoot tegenover de scheiding en verdeling van de goederen staat.

Contract met bouwfirma kan mss verbroken worden wegens onvoorzienbare problemen.

Dit zijn dus zaken die je moet laten nazien door een raadsman/vrouw die het contract kan inzien en de vorm van jullie bedrijf kan nagaan en zo dus ook wat je te wachten staat bij een echtscheding.

lapje
Topic Starter

#3 , 24 apr 2007 13:45

Heb de lastenboek al bekeken en ik vind nergens een punt dat gaat over in geval van onvoorzienbare omstandigheden dat het contract nietig wordt verklaard. Ik zal eens een raadsman contacteren. De firma zelf is een transportfirma waar we beide zaakvoerders van zijn. Het is geen grote firma. Mijn man heeft gewoon zijn eigen vrachtwagen.
Dank U voor de reactie.

Reclame

sperwer

#4 , 24 apr 2007 14:40

Voor dat bouwcontract bestaan er wettelijke zaken die het nietig kunnen verklaren of ??n van de ondertekenaars kan ontslagen van de verdere verplichting er aan, als er geen bepalingen in het contract zijn vast gelegd.

Voor je firma zal een raadsman je er uit kan stappen en welke vergoedingen hij je daarvoor moet betalen.

j.demoor

#5 , 25 apr 2007 10:41

?Art.1134.Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet.Zij kunnen niet herroepen worden dan met hun wederzijdse toestemming of...Art.1149.De aan de schuldeiser verschuldigde schadevergoeding bestaat, in het algemeen, in het verlies dat hij heeft geleden en in de winst die hij heeft moeten derven, behoudens de hierna gestelde uitzonderingen en beperkingen.?(Burgerlijk Wetboek).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

sperwer

#6 , 25 apr 2007 15:10

Hier speelt het een rol dat het contract niet vernietigd word enkel dat ??n van de ondertekenaars zich wil terugtrekken ten voordele van de andere
ondertekenaar.

Terug naar “Echtscheiding”