verhuurder vraagt 25eu meer plus 75eu

bosprocureur

Re: verhuurder vraagt 25eu meer plus 75eu

#46 , 03 nov 2011 19:12

Op 1 april kijk je dan maar eens hoeveel de intrest dan gedaald is,

intrest?????
moet natuurlijk index zijn, :oops: :oops: Nochtans is de drank niet in de man...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#47 , 03 nov 2011 19:20

Maart 2011 is ondertussen een goede acht maand geleden. Dat zelfde art 6 voorziet echter dat de aanpassing slechts kan gebeuren met een terugwerkend kracht van maximaal drie maanden. de maximum achterstallen die de verhuurder in uw specifiek geval kan vragen bedragen dus €69.12.

Ik ging uit van drie maand dat de verhurder mag terugkeren, + de lopende maand oktober. Mocht dat dan niet ?

Vandebos

#48 , 03 nov 2011 19:57

Indien de indexering in de loop van de maand oktober werd uitgevoerd kan de verhuurder de maanden juli augustus en september in achterstal vragen en een bijbetaling voor de lopende maand oktober. De meesten drijven het echter niet zo ver, alhoewel het hun recht is.

Reclame

bosprocureur

#49 , 03 nov 2011 20:13

Indien de indexering in de loop van de maand oktober werd uitgevoerd kan de verhuurder de maanden juli augustus en september in achterstal vragen en een bijbetaling voor de lopende maand oktober. De meesten drijven het echter niet zo ver, alhoewel het hun recht is.
OK, het is misschien ver gezocht. Ik wou maar de puntjes op de i zetten, omdat de eerste poster nu al vier pagina's lang doordraaft over ong 2 euro, terwijl hij toch drie jaar gespaard werd van normaal eisbare indexaties :x

Bemabbodd
Topic Starter

#50 , 05 nov 2011 12:15

nu wou de verhuurder al 403eu ipv 400eu en volgend jaar mag ik mij zeker en vast al aan een nieuwe
huurverhoging verwachten in april. Dat was zijn laatste bericht echt toffe verhuurders na het plaatsen van de nieuwe
gasbrander. Best maken dat ik hier weg ben uit zijn hondenkot

JPV
Juridisch actief: Ja

#51 , 05 nov 2011 12:23

Bemabbodd, de indexatie is het recht van de verhuurder, net zoals jij kan eisen een huis in goede staat te krijgen. Als je dus in een hondenkot woont (waar domicilie niet echt mogelijk is, ma soit), kan je beter de verhuurder, eventueel via een huurdersbond, op zijn plichten wijzen.

Lightning

#52 , 05 nov 2011 12:29

Nogmaals Bemabbodd, die brander heeft helemaal NIETS met de verhuurder zijn recht om te indexeren te maken. Maar dat wil U blijkbaar niet snappen.
Ja, uw verhuurder mocht dit jaar dus indexeren.
Ja, uw huurder mag dit jaar met terugwerkende kracht (3 maanden) geïndexeerde huur opstrijken.
Ja, uw verhuurder mag volgend jaar indexeren.
Ja, uw verhuurder mocht de voorgaande jaren jaarlijks indexeren (wat hij niet gedaan hebt, waardoor U dus profijt gedaan hebt).

Het enige dat hij blijkbaar niet mag doen is bij de indexering die hij voor dit jaar wil toepassen de index van oktober gebruiken (dat zou in uw geval een huurprijs van 403,.. euro geven), maar wel die van maart.

Fore

#53 , 05 nov 2011 12:48

Ja, uw verhuurder mag volgend jaar indexeren.
maar toch pas in oktober, niet in april?
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Vandebos

#54 , 05 nov 2011 12:52

Inderdaad, er dienen 12 maanden tussen indexeringen te zitten...

bosprocureur

#55 , 05 nov 2011 13:53

Inderdaad, er dienen 12 maanden tussen indexeringen te zitten...
Sorry, ik meen dat de huurder ten vroegste op de verjaardag van het BEGIN van het contract mag indexeren, doet hij dat later, dan mag hij maximum drie maand terugkeren, plus de lopende maand. Een volgende indexatie kan hij m.i. vanaf april 2012 toepassen.

Als je hem nu met rust laat, heb je een goede kans dat hij het volgend jaar opnieuw vergeet, blijf je hem echter bestoken met complimenten als hondehok en dergelijke, wat zou je dan zelf doen in zijn plaats? :twisted: :twisted:

Vandebos

#56 , 05 nov 2011 14:08

1728bis spreekt effectief over per "huurjaar" aanpassing in april is dus mogelijk.

Bemabbodd
Topic Starter

#57 , 07 nov 2011 12:47

de verhuurder heeft nu wat wettelijk was 398,04eu nieuwe huishuur en 69,12eu éénmalige storting overeenkomend contract of hij tevreden zal zijn is wat anders

Vandebos

#58 , 07 nov 2011 12:53

U heeft hem dit bevestigd per mail of brief? Indien nog niet doe dit dan met vermelding van art 6 woninghuurwet, art 1728bis BW en de berekening. Kwestie van discussie later te voorkomen. Treedt in het schrijven gewoon zakelijk op in de zin van "gelet op art 6 woninghuurwet van dwingend recht en art 1728bis BW, waarvan een kopie in bijgevoegd, komen wij tot de volgende wettelijk maximaal toepasbare indexering. Uw verzoek tot indexering wordt dan ook afgerond naar het wettelijk maximum toegelaten bedrag.".

Met vriendelijke groeten uiteraard..

Bemabbodd
Topic Starter

#59 , 07 nov 2011 17:05

neen heb hem niks laten weten per mail of brief juist alle aanpassingen bij de bank verricht
en zal misschien van hem mail krijgen maar voorlopig laat ik hem met rust

Vandebos

#60 , 07 nov 2011 17:15

Als u niet betwist stemt u stilzwijgend toe.

Terug naar “Huren”